امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۵:۱۷ شناسه خبر : ۱۳۹۳۳
استاندار:
مرکز ثبت درخواست متقاضیان کار در مازندران راه‌اندازی می‌شود وارش نیوز- استاندار مازندران با اشاره به آمار بیکاری جوانان با تحصیلات عالی و نیاز به شناسایی و ساماندهی متقاضیان کار در این استان گفت: به همین منظور با راه اندازی مرکز متقاضیان کار در استان این روند را ساماندهی خواهیم کرد.

 سید محمود حسینی پور روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از تقاضاها در ملاقات های مردمی حول محور اشتغال افراد است که برای بدست آوردن شغل به استاندار و مدیران استانی مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز واحد ثبت تقاضای جویندگان کار در مازندران به نوعی می توان ضمن شناسایی و دسته بندی وضعیت بیکاران استان این ظرفیت و فضا را فراهم کرد که مراکز تولیدی و کارخانه ها از طریق همین مرکز مبادرت به جذب نیروی مورد نیاز خود کنند.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران گفت: همچنین از طریق همین مرکز و یا سامانه جویندگان کار، فنی و حرفه ای می توانند در زمینه مهارت آموزی آنها اقدام کنند تا افراد ضمن توان علمی به مهارت های لازم برای کار کردن مجهز شوند.

وی افزود: در همین راستا مجموعه های تولیدی و صنعتی استان نیز با تدوین نیازمندی های پنج ساله نسبت به جذب و بکارگیری نیروهای مهارت دیده که در از این طریق شناسایی و آموزش دیده اند اقدام می کنند.

حسینی پور با اشاره به این‌که اگر تمامی تسهیلات اشتغال در این فرایندها درست هزینه شود به طور حتم وضعیت استان در این زمینه مناسب خواهد شد، گفت : استفاده و حرکت براساس روش های سنتی ۲۰ و ۳۰ سال قبل نمی توانند در رفع مشکلات این بخش کمک حال باشد.

پرداخت بیمه بیکاری به ۹ هزار نفر در مازندران

وی به پرداخت بیمه بیکاری به ۹ هزار نفر در مازندران اشاره کرد و گفت: چرا باید چنین پولی پرداخت شود و نباید تنبل پروری در استان داشته باشیم در حالی‌که با هدایت بخشی از این افراد به فنی و حرفه ای و فراگیری مهارت می توان در زمینه اشتغال دوباره آنها تاثیر گذار باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران از مهارت افزایی به عنوان گره گشای مشکل بخشی از این افراد بیکار جامعه نام برد و تاکید کرد: می بایست با برنامه ریزی برای هدایت این افراد به سمت مهارت افزایی اقدام کنیم.

اشتغال، موضوع ۵۰ درصد درخواست در ملاقات های مردمی

حسینی پور گفت : موضوع اشتغال تا بدان حد جدی است که بیش از ۵۰ درصد درخواست های ملاقات مردمی استان پیرامون موضوع اشتغال است که این تقاضاها مربوط به افراد تحصیلکرده با مدارک بالای علمی دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بیکاری تحصیل‌کردگان دانشگاهی موضوعی است که در جلسات کمتر به آن توجه می شود و این افراد نخبه علمی که شغل حقشان آن است به آن نرسیده اند.

به گفته حسینی پور در بیان مسائل مربوط به اشتغال در جامعه مسائلی که در واقعیت جامعه با مسائلی که در جلسات مطرح می شود متفاوت است و از شورای اشتغال و سرمایه گذاری انتظار می رود که به طور حقیقی برای این بخش از دانشمندان و افراد آموزش دیده تحصیلات دانشگاهی بررسی شود.

وی از مراکزی که می توانند برای این بخش از جامعه که درگیر موضوع اشتغال هستند برای شناسایی و برنامه ریزی در این زمینه اقدام کند.

استاندار مازندران به جایگاه و تاثیرگذاری فنی و حرفه ای در مهارت افزایی افراد اشاره کرد و گفت : در بازدیدی که از مراکز فنی و حرفه ای داشته ام بسیاری از تحصیلکردگان دانشگاهی که در این مراکز مشغول آموزش بودند عنوان داشتند که آموزش های این مراکز در کسب مهارت اصلا قابل قیاس با آموزش تئوری دانشگاهها نیست.

وی خواستار سوق دادن افراد جویای کار به سمت مراکز دانش بنیان مازندران شد و گفت : می بایست از ظرفیت های موجود در این بخش برای خروج از مشکلات بیکاری استفاده کنیم.

فاصله معیوب از آموزش تا دریافت تسهیلات برای جویندگان کار

حسینی پور از تعدد مراکز خصوص آموزش فنی و حرفه ای به عنوان ظرفیت خوب در مازندران نام برد و گفت : در همین مراکز بسیاری از مددجویان بهزیستی آموزشهای کاربردی لازم را فرا گرفتند و مشکلات اشتغال آنها برطرف شده است.

وی افزود: فاصله میان آموزش مهارتی مرکز فنی و حرفه ای که فرد آموزش می بیند تا مسیر دریافت تسهیلات بسیار بسیار فاصله معیوبی است و باید در این زمینه آسیب شنایی شود.

استاندار مازندران ادامه داد : بخشی از جامعه تحصیلکرده با مشکل اشتغال دارند با راه اندازی کارخانه فناوری فراهم شود.

وی تاکید کرد : برای رفع مشکل اشتغال باید استارت آپ ها را باید جدی بگیریم و این مجموعه ها در تمامی شهرستان های مازندران راه اندازی شود.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران فراهم نشدن زمینه اشتغال را زمینه ساز مهاجرت افراد نخبه و تحصیلکرده طی سالهای اخیر دانست و گفت: با بسترسازی لازم در این زمینه می توانیم استان را متحول کردو برای این منظور باید مسیرها و فرایندها را درست کرد تا بستر برای اشتغال جوانان فراهم شود.

وی با اشااره به اینکه دنیا از تکنولوژی های موجود به خوبی در زمینه کار و اشتغال استفاده می کند، افزود:در کشورهای دنیا کارمندی را استخدام می کنند که با دراختیار گذاشتن امکانات و آموزشی که می بیند در منزل کار انجام می دهد و مشکل بیکاری وی حل می شود.

حسینی پور گفت : اما در اینجا از تمام تکنولوژی ها فقط اسم آن را یاد گرفتیم و بهره وری از آن را فرا نگرفته ایم.

وی خطاب به مسوولان استان تاکید کرد: موضوع اشتغال را به عنوان تکلیف اداری صِرف نبینید واز تمام ساز وکارها و ظرفیت ها برای اشتغال افراد بکار ببندیم تا این دغدغه مردم رفع شود.

استاندار مازندران گفت:هرچند از نظر آمار اشتغال، مازندران در میان استان های مختلف کشور وضعیت خوبی دارد اما در جمع مردم و جامعه همه ما شاهد هستیم که چطور خانواده ها با بیکاری فرزندانشان مواجه هستند.

استقبال سرمایه گذاری در مازندران به پاس برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری

وی اجرای دقیق همایش فرصت های سرمایه گذاری را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در تغییر فضای استان مازندران دانست و گفت: اکنون با حضور و ورود سرمایه گذاران در استان روبرو هستیم بطوریکه اخیرا یک سرمایه گذار و جمعی دیگر از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در این استان اعلام آمادگی کرده است.

حسینی پور از مسوولان استان خواست که نهایت احترام را با سرمایه گذاران داشته باشند و افزود: اگر این جذب سرمایه گذاری را داشته باشیم استان حرکت خواهد کرد و هر چقدر سرمایه وارد استان شود مشکل شتغال به همان نسبت کمتر خواهد شد.

سردار سلیمانی مرد تبدیل فرصت ها در اوج تحریم ها

وی با گرامیداشت سومین سالگرد سردار شهید سلیمانی گفت : این روزها صحبت از سردار دلها در محافل زیاد مطرح می شود اما واقعیت این است از بزرگانی یادی بکنیم باید ببینیم علل و عواملی اینکه این شخصیت ها توانستند در جامعه داخل و خارج از کشور اسطوره شوند چه دلایلی دارد.

استاندار مازندران افزود: جامعه را به سمتی ببریم که رهروی از این انسان های بزرگ را در جامعه نهادینه کنیم. ی

وی ادامه داد : یکی از بزرگترین شاخص های شخصیتی سردار سلیمانی این بود که در اوج بحران برای کشور فرصت ایجاد می کرد.

حسینی پور گفت : مردمی بودن دیگر شاخصه شخصیتی سردار سلیمانی بود و به معنای واقعی کلمه به مردم عشق می ورزید و کاری که برای می کرد از روی ریا نبود بلکه از روی اخلاص بود.

وی افزود : سردار سلیمانی و شهدای زنده و ناظر هستند و اعمال ور فتار می بینند باید ببینیم که مشی سردار سلیمانی در مسیر خدمتی ایشان چه بود و چه کرد.

به گفته حسینی پور سردار سلیمانی در اوج تحریم ها توانست اقتدار نظامی ایران را هم در منطقه و هم در کل جهان ارتقا ببخشد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر