امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۰:۳۱ شناسه خبر : ۱۳۹۳۸
در پی کاهش ۱۳ درجه ای دمای هوای مازندران :
شرکت گاز مازندران نسبت به احتمال کاهش ۰ هشدار داد وارش نیوز - مدیر عامل شرکت گاز مازندران نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوا، در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند تا استان با کاهش افت فشار طی هفته جاری مواجه نشود.

 

قاسم مایلی رستمی به برابری ورودی روزانه ۳۳ میلیون متر مکعب و مصرف همین اندازه گاز در استان اشاره کرد و گفت: با ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در سطح کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه‌جویی سراسری برای عبور از روزهای سرد زمستان را بیش از پیش ضروری ساخته است.

وی با بیان این که مازندرانی ها در شب گذشته بیش از۳۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند، ادامه داد: این مقدار مصرف گاز در واقع رسیدن به مرز هشدار است، اگرچه این مقدار مصرف گاز در استان نرمال محسوب می شود، اما از آن جایی که مازندران در آخر خط لوله گاز قرار دارد و ورودی گاز نیز به همین اندازه است، تمامی مشترکان خانگی باید مدیریت مصرف را مورد اهتمام قرار بدهند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته برای پایداری گاز خانگی حدود ۶۵درصد مصرف گاز در بخش صنعتی استان با محدودیت مواجه هستند ، تصریح کرد: به طور یقین صنایع پر مصرف در زمان افت فشار گاز باید از سوخت دوم استفاده کنند.

وی با بیان این که طبق دستورالعمل ملی ادارات و دستگاه های دولتی باید نسبت به مصرف بهینه گاز اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: از یک ماه گذشته تا کنون ۵۳۰ دستگاه دولتی در استان هشدار قطع گاز دریافت کردند که ۱۸۰ دستگاه به دلیل تکرار بی توجهی ، گازشان قطع شده است.

مایلی رستمی از دستگاه های اجرایی هم درخواست کرد تا برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار، با خاموش کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری ، کمک کار شهروندان باشند.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد ، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

مایلی رستمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

وی استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی میانگین دمای هوای امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران بین ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود که با تقویت سامانه پرفشار بارشی، دمای هوا نیز در این مناطق تا پایان هفته روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که این کاهش دما بین مناطق مرکزی و شرقی نین هفت تا هشت و در مناطق غربی نیز بین ۱۰ تا ۱۱ درجه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با هفت تا هشت درجه کاهش در روز پنجشنبه به پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و در مناطق غربی نیز میانگین دمای هوا از ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش در روز پنجشنبه به سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهند بود به گونه ای که میانگین دمای هوا در ارتفاعات مازندران از چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ تا ۱۳ درجه کاهش در روز پنجشنبه بین منفی یک تا منفی چهار درجه در نوسان خواهد بود.

در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۴۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر