امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰۴ شناسه خبر : ۱۳۹۵۳

درخواست وزارت نیرو از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز وارش نیوز/ سخنگوی صنعت برق با اشاره سرمای بی‌سابقه‌ای در کشور، از هموطنان درخواست کرد، با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق از قطع شدن این دو انرژی گران‌بها در این روزها جلوگیری کنند.

به گزارش وارش نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، مصطفی رجبی مشهدی گفت: با توجه به استمرار برودت کم‌سابقه هوا و ادامه بارش‌های جوی و یخبندان در برخی مناطق و محدودیت‌های سوخت رسانی به نیروگاه‌های مناطق شمالی کشور صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق در کشور ضروری است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق، به علت سرمای هوا هنوز از سقف‌های تعیین شده مصرف هر استان بالاتر است و اگر مصرف به همین منوال ادامه داشته باشد، تامین انرژی مناطق سردسیر شمالی را دچار محدودیت خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز و برق، از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم با رعایت چند نکته ساده و کاربردی از جمله تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، عایق‌بندی درب و پنجره‌های منازل خود و پوشیدن لباس گرم در منزل انرژی کمتری مصرف کرده و به تامین برق و گاز پایدار کمک کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر