امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۵:۳۶ شناسه خبر : ۱۳۹۵۶
استاندار مازندران :
همکاری و مشارکت مردم سبب موفقیت در مدیریت مصرف گاز شده است وارش نیوز- استاندار مازندران با اظهار این که افزایش جمعیت یک و نیم تا ۲ میلیون مسافران دائمی دلیل اصلی افزایش مصرف انرژی گاز در استان است، گفت: با این وجود تا کنون با همکاری و مشارکت مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف، قطعی گاز خانگی در استان نداشته ایم.

  سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر کشور افزود: تا کنون ۴۴ جلسه ستاد مدیریت بحران با هدف مدیریت مصرف ، صرفه جویی و تمهیدات لازم برای سوخت دوم در شهرستان های مختلف استان برگزار شد .

وی با بیان این که برای پایداری جریان گاز ،در تامین سوخت دوم دو نیروگاه بزرگ مازندران مشکلی نداشته ایم، توضیح داد: همزمان با قطع گاز این دو نیروگاه برای نیروگاه شهید سلیمی نکا ۳۲۰ میلیون لیتر ذخیره سوخت انجام شده است و برای نیروگاه کاسپین نیز تا ۱۴ روز ذخیره سوخت تامین شد.

وی مصرف گاز روزانه تا ۴۰ میلیون متر مکعب در مازندران را بالا دانست و گفت: دلیل آن وجود مسافران دائمی از چهارشنبه تا شنبه هر هفته است ،طبق بررسی ها انجام شده پایان هر هفته جمعیت یک و نیم تا ۲ میلیون نفری به جمعیت استان اضافه می شود، از سوی دیگر به هر دلیل از جمله آلودگی هوا و یا تعطیلات وسط هفته ، جمعیت مازندران از سمت همه نقاط کشور به خصوص تهران به استان سرازیر می شوند، مصداق این مقوله مشاهدات تردد خودروها در محورهای مواصلاتی است.

استاندار مازندران به اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف انرژی گاز در استان اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته بیش از هشت هزار ویلا که ساکن نبوده اند ،ولی گازشان جریان داشته ،بسته شده است که این تصمصم سبب شد تا مقداری وضعیت مصرف گاز کمتر شود.

حسینی پور با بیان این که مجموعه پلاژ های دولتی که آمار بالای مصرف دارند را در استان بسته ایم، گفت: علاوه بر آن دراین مدت با همکاری صاحبان اقتصادی استان مجموع صنایع به سمت سوخت دوم رفتند ، بیشتر رستوران ها ، سالن های پذیرایی و سالن های ورزشی نیز با هدف پایداری جریان گاز خانگی ،همکاری خوبی در استفاده از سوخت دوم و بستن گاز داشتند.

وی با تاکید براین که همکاری مردم مازندران در مدیریت مصرف و مصرف بهینه خوب است، بیان کرد:روز گذشته در ۲ خیابان شهر بهشهر به دلیل مشکلات لوله کشی قطعی موقت گاز چند مشترک خانگی گزارش شد که سریع بر طرف شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این نکته که توقف جریان گاز ترکمنستان اثر منفی بر جریان گاز استان های شمالی به خصوص مازندران داشته است، گفت: معتقدم مدیریت مصرف در کشور خوب تعریف نشده است، نمونه بارز آن اجرای ناقص طرح بهینه سازی سوخت انرزی گاز در موتورخانه ها است ، چراکه طبق برررسی ها می توان تا ۳۰ درصد کاهش مصرف را در این سامانه عملیاتی کرد.

حسینی پور با اظهار این که در مجموعه کشور برای مدیریت مصرف گاز باید باز تعریفی داشته باشیم، گفت: از سوی دیگر برای هر استان منطبق با فضای فرهنگی و اجتماعی باید مدیریت مصرف را تعریف کنیم.

وی گفت: در یکسال گذشته ۶۰ هزار مشترک خانگی و تجاری به مازندران اضافه شده است و ۳۰۰ انشعاب گاز برای صنعت استان راه اندازی شد، اما زیر ساخت های توسعه ای برای افزایش جربان گاز قابل توجه نبوده است.

استاندار مازندران از همکاری مردم و شرکت گاز استان تشکر و قدر دانی کرد و گفت: به طور یقین با تداوم همکاری مردم در مصرف بهینه و صرفه جویی از این مشکل نیز عبور خواهیم کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر