امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۱۰:۱۳ شناسه خبر : ۱۳۹۶۱

آغاز واردات ۵۰ هزار تن پیاز؛ بازار هفته آینده به ثبات می رسد وارش نیوز/ مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دیروز اولین محموله وارداتی پیاز به میزان هزار تن ثبت سفارش و وارد بند جاسک شد که پیش بینی ما واردات ۵۰ هزار تن پیاز است.

 مسعود امرالهی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیری که در دامنه جنوبی کشور داشتیم طرح استمرار تولید زمستانه ما در بخش برداشت و حمل و نقل دچار مشکل شد که منجر به گرانی پیاز شد؛ البته در میادین شهرداری تهران با همکاری تعاونی روستایی پیاز را کیلویی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان می‌فروشیم.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت داریم که ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن تولید تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ است تا کشت جدید در اردیبهشت ماه آغاز شود.

وی با اشاره به آغاز واردات پیاز گفت: دیروز اولین محموله وارداتی پیاز به میزان هزار تن وارد بندر جاسک شد که مستقیم در شهرهای هدف عرضه خواهد شد.

امرالهی ادامه داد: پیش بینی ما واردات ۵۰ هزار تن واردات پیاز است که البته هنوز قیمت این پیازها اعلام نشده اما سعی می‌کنیم زیر قیمت عرضه شود.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به احتکار پیاز هم اشاره کرد و گفت: هفته گذشته یک انباری در یکی از استان‌ها شناسایی کردیم که حدود ۱۳۰۰ تن پیاز احتکار شده بود که پیازها با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی وارد بازار شد.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم تا هفته آینده بازار پیاز به ثبات برسد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر