امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - ۱۳:۰۹ شناسه خبر : ۱۳۹۹۱
با حضور سردار اکبرنژاد مشاور وزیر دفاع کشور صورت گرفت؛
برگزاری یادواره ۴۷ شهید منتسب به خانواده شهدای دانشگاه پیام نور مازندران وارش نیوز/ سردار اکبرنژاد مشاور وزیر دفاع کشور در یادواره ۴۷ شهید منتسب به خانواده شهدای دانشگاه پیام نور مازندران تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: مجاهدان و شهیدان زنده باید الگوی ما باشند و احترام خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: ملت مطلق به همه مردم است و به یک نفر نیست؛ خداوند می‌فرمایید ما نعمتی که به یک امت میدهیم پس نمی‌گیریم مگر امت قدرناشناس باشند و دچار مبتلایاتی شوند‌.

مشاور وزیر دفاع کشور افزود: اگر ما نگاهی عمیق به پدیده‌های انسانی و جغرافیایی داشته باشیم، می‌بینیم که تغییرات براساس جغرافیا است و آن هم بر موقعیت‌های کانونی که وجود دارد.

سردار اکبرنژاد ادامه داد: اگر نگاهی به کشورهای توسعه یافته داشته باشیم، خواهیم دید در سایه توسعه و پیشرفتی که انجام شد براساس مقوله جغرافیا و علم یک مثلث استراتژیک شکل می‌دهد که به آن به عنوان یک پدیده حساس نام می‌بریم.

وی این مثلث را  از سه عنوان قابلیت، تعهد و منابع شکل گرفته، عنوان کرد و افزود: قابلیت عوامل تولید قدرت است که شایستگی‌ها را رقم می‌زند؛ تعهد میل به امنیت و توسعه است و مجموعه آن در معاهدات فیا ما بینی بین کشورها شکل می‌گیرد.

مشاور وزیر دفاع کشور بیان کرد: منابع و منافع هر دو یکی است، منابعی که راهبردی بوده در سرنوشت و پیشرفت زندگی امروز بشری تعیین   کننده است، مانند نفت، گاز و منابع زیر زمینی یا منابعی که در تکنولوژی در راستای توسعه علمی استفاده می‌شود، در جهان امروزی و در نهایت منابع سطح زمین که از آن به عنوان منابع استراتژیک نام می‌بریم که برای حیات انسان تعیین کننده است.

سردار اکبرنژاد یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی تغییر و تحولات شگرف در حوزه ژئوپولتیک اتفاق افتاده که در حوزه جغرافیا علم و سیاست رقم خورده که همه را رصد و پایش می کند؛ این تغییرات موجب تغییر در جهان امروز شد به گونه ای  که در آسیا قدرت جدیدی به نام چین اتفاق افتاد، در شرق اروپا روسیه و در جنوب غربی آسیا ایران.

وی خاطرنشان کرد: این تحول در جنوب غربی آسیا برگرفته شده از ۳ ضلع ایدئولوژی، مردم و رهبری است؛  تلفیق این مثلث تشکلیل یه هندسه قوی را رقم زده به گونه ای که ایران گذشته را طی چهار دهه اخیر بازیگری فعال با قدرت منطقه ای و تاثیرگذار بین المللی و جهانی خواند.

مشاور وزیر دفاع کشور اظهار کرد: اگر جهان را به عنوان یک پیکره انسانی در نظر بگیریم و آن را قلب تپنده ملاک عمل قرار دهیم، ایران به عنوان قلب تپنده این پیکر جهانی است.

سردار اکبرنژاد عنوان داشت: ایران به عنوان قلب تپنده چه نتایجی می تواند داشته باشد و با گفتمان نوین انقلابی اسلامی و موقعیت ها قلب تپنده ای است که دیگر در سلطه جهانی نیست مستقل و آزاد در تمام مولفه های اقتصادی سیاسی و اجتماعی را دارا است.

وی افزود: موقعیت هایی که ایران در پیکره جهان اسلام دارد اولین اقتصادی است و امروز صنعت مدرن جهان برای رشد و توسعه و تحول بزرگترین انرژی آن نفت و گاز است که ر اختیار ایران و کشورهای پیرامونی آن است.

وی تصریح کرد: جهان امروز اگر این شاهرگ حیاتی یعنی صنعت مدرن را می چرخاند به منزله خون آن است که ۸۰ درصد آن از تنگه هرمز است و ۷۰ درصد نفت جهان از این منطقه است و منابع سرشار دیگری که دارد که نهفته است.

مشاور وزیر دفاع کشور گفت: دومین موقعیت، موقعیت استراتژیک است؛ ارتباط دهنده آفریقا و آسیا و بخشی از جهان از جاده ابریشم تا امروز حلقه اتصال در خشکی و دریا و هوا ایران است و سومین موقعیت ژئو استراتژیک است یعنی آن قسمت از زمین که اجازه جنگ جهانی را می دهد.

سردار اکبرنژاد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم تحول جهانی تغییر کند باید این پدیده را در اختیار داشته باشند و موقعیت چهارم موقعیت استراتژیک و جغرافیایی است.

وی گفت: انقلاب عظیم برگرفته شده از جهان بینی وحدانی با الگو گرفتن از نبی اسلام و با شکل مبارزه با قیام سید و سالار شهیدان در مقابل دو قدرت جهانی، قدرتی نوظهور ایستاده است؛ دو قدرت شرق و غرب متحد در مقابل ما ایستادند.

مشاور وزیر دفاع کشور در پایان افزود: بزرگترین توطئه در این انقلاب با همدستی دو قدرت بزرگ علیه انقلاب به دو دلیل عمده نابودی انقلاب و منع صدور انقلاب به نمایش گذاشته می شود.

خبرنگار بهناز مقدس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر