امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۱۶:۱۶ شناسه خبر : ۱۴۰۰۲
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:
۵۲۵ نفر امسال براثر تصادف در مازندران جان باختند وارش نیوز- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۵۲۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

 علی عباسی با اشاره به افزایش هشت درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان اظهار داشت: بر اساس آمارها، ۴۰۴ نفر از تلفات تصادفات ۱۰ ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری با ۶۸، آمل با ۶۴، بابل با ۶۱ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با هشت فوتی بوده است، افزود: از ۵۲۵ کشته تصادفات ۱۰ ماهه، ۳۸۰ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با افزایش ۱۱ درصدی و ۱۴۵ نفر در حوادث درون شهری با افزایش یک درصدی گزارش شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار ۱۲۲ نفر در ۱۰ ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر