امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۴:۲۵ شناسه خبر : ۱۴۰۲۷
استاندار مازندران:
صادرات کشاورزی مازندران پایین است/ فرسودگی زیرساخت های دانشگاهی وارش نیوز- استاندار مازندران گفت: به رغم توانمندی بالای استان در حوزه کشاورزی حجم صادرات این بخش سالانه از ۵۰ میلیون دلار فراتر نمی رود.

  سید محمود حسینی پور صبح چهارشنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های استان با وزیر علوم با اظهار این که برجستگان علمی دانشگاه استان در سطح ملی و بین المللی درخشش داشته اند، افزود: دانشگاه قلب تپنده توسعه کشور و اتاق فکر توسعه به شمار می‌رود.

وی با عنوان این که دانشگاه‌ها در مسائل مهم استان نقش محوری داشته اند، افزود: خلاء تعامل بین حوزه اجرایی و دانشگاه‌ها وجود دارد اما این خلاء در حال رفع است و دانشگاه‌ها باید به مسائل استان ورود پیدا کنند.

وی از تدوین نظام مسائل استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور خبر داد و گفت: دولت به دنبال فعال کردن کریدور شمال - جنوب و سی آی اس است و مازندران در این کریدور نقش مهمی دارد.

حسینی پور نقش دانشگاه‌ها را در توسعه اقتصاد دریا مهم خواند و گفت: اقتصاد دریا سال‌های سال مورد غفلت واقع شده بود و لازم است تا دانشگاه‌ها برای ارتقای وضعیت استان و بهره گیری از اقتصاد دریا پای کار آیند.

استاندار مازندران اقتدار غذایی را از مؤلفه‌های اقتدار ملی برشمرد و گفت: استان مازندران به عنوان برترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود و دنبال تحولات اساسی برای ارتقای وضعیت موجود هستیم.

وی از دانشگاه‌ها خواست تا در اجرای طرح تحول راهبردی بخش کشاورزی استان کمک و یاری کنند و گفت: کل صادرات محصولات کشاورزی استان به ۵۰ میلیون دلار نمی‌رسد در حالی که کشوری نظیر هلند سالانه ۹۵ میلیارد دلار صادرات دارد از این رو تحول و دانش بنیان کردن کشاورزی در استان ضروری است.

وی با بیان این که مرکبات و برنج روی دست ما مانده است، ورود نکردن دانش بنیان در حوزه کشاورزی را از جمله مشکلات و مسائل بیان کرد.

استاندار مازندران با اظهار این که زیرساخت‌های دانشگاهی در استان دارای مشکل و فرسوده است، گفت: برای بهسازی زیرساخت‌ها به شدت نیازمند حمایت و توجه هستیم و سهم استان از بودجه دو هزار میلیارد تومانی وزارت علوم ناچیز است

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر