امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۰:۲۶ شناسه خبر : ۱۴۰۷۶

استاندارمازندران خواستار پشتیبانی ویژه ملی برای ارایه خدمات مسافران نوروزی شد وارش نیوز- استاندار مازندران با اظهار این که همه شرایط برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شده است، گفت: با توجه به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی ورود مسافران ،وزارت جهاد کشاورزی با هدف تنظیم بازار باید پشتیبانی ویژه ای را از استان داشته باشد.

 سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران و در ارتباط وبیناری با وزیر جهاد کشاورزی افزود: با افزایش جمعیت مازندران در تعطیلات نوروزی ،شرایط عرضه و تقاضا در بازار به صورت محسوس دچار نوسان می شود، به همین دلیل نیاز به پشتیبانی ویژه ملی داریم.

وی با بیان این که در تعطیلات نوروز گذشته ۳۲هزار میلیارد تومان تراکنش مالی در استان مازندران به ثبت رسیده است، تصریح کرد: با توجه به تجربیات ، امسال باید شرایط بازار را به صورت ویژه کنترل کنیم، چراکه با آزاد سازی قیمت ها شرایط متفاوت بوده و استان به حمایت ویژه ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیاز دارد.

استاندار مازندران به تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ستاد نتظیم بازار در جهاد کشاورزی مازندران به صورت مستمر با هدف کنترل و نظارت بر عرضه انواع کالاهای اساسی پای کار است.

حسینی پور با بیان این که نوروز گذشته ۲۰ میلیون مسافر وارد مازندران شد و طبق پیش‌بینی با ۱۰ درصد بیشتر این رقم در نوروز آینده به ۲۲ میلیون مسافر می رسد، افزود: نیازمند حمایت و پشتیبانی ویژه و جدی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم و مسافرین هستیم.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی اقدامات خوبی برای تنظیم بازار استان انجام داده است و با حمایت و پشتیبانی ملی قطعا خدمات بهتری به مردم و مسافرین نوروزی ارائه خواهیم داد.

سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که شامل حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۲میلیون و ۷۵۰ هزار تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن گوشت سفید، حدود ۱۰۰ هزار تن انواع آبزیان است. همچنین ۹۰ درصد کیوی کشور در مازندران تولید می شود. انواع گل و گیاه، گندم، علوفه و، کلزا هم از دیگر تولیدات بخش کشاروزی مازندران است.

در مجموع مازندران ۱۱ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر