امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۱/۱۵ - ۱۱:۵۷ شناسه خبر : ۱۴۱۱۷

آسیب‌هایی که مردان بالای ۴۰ سال به خود وارد می‌کنند وارش نیوز/ ۴۰سالگی سن بحرانی برای آقایان است، در این سن ممکن است که نسبت به سلامتی خود بی‌تفاوت باشند و اشتباهات جبران ناپذیری انجام دهند.

  بسیاری از افراد بعد از سن ۴۰ سالگی احساس می کنند که وارد دوره راحتی شده اند و باید کم کم استراحت خود را شروع کنند اما این دهه؛ دهه استراحت نیست. بعضی از انتخابات غلط در این سن هستند که باعث می شوند شما به بدن خودتان آسیب وارد کنید و جسمتان را به خطر بیندازید. در این مطلب عادت‌های غلط مردان در سن ۴۰ سالگی به بعد را به شما معرفی می‌کنیم.

انجام ندادن چکاپ پزشکی

مردان بیشتر مستعد مشکلات و بیماری‌ها نسبت به خانم‌ها هستند. بیماری قلبی،  فشار خون بالا، و کلسترول بیشتر در سنین میانسالی مردان مشاهده می‌شود و در نتیجه باید چکاپ پزشکی منظم داشته باشند تا بتوانند از این مشکل جلوگیری کنند.

 

نداشتن تحرک

فقط ۵ درصد انسان‌ها در طول روز نیم ساعت ورزش می‌کنند. تحرک نداشتن باعث چاقی و بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی، سرطان،  دیابت و سکته می‌شود. مردان بالای ۴۰ سال حتماً باید هر هفته حداقل ۹۰ دقیقه تمرین ورزشی با شدت بالا داشته باشند.

نادیده گرفتن دردهای مزمن

مردان معمولاً بعد از سن ۴۰ سالگی احساس می‌کنند که باید درد های خود را پنهان کنند اما اگر دردی به سراغ شما آمد که به خودی خود خوب نشد، احتمالاً بدن‌تان به یک مشکل دچار شده است. پس حتما به پزشک مراجعه کنید و علت را پیگیر شوید.

توجه نکردن به سلامت ذهن

مردان معمولاً سلامت ذهنی را نادیده می‌گیرند؛ مخصوصاً بعد از سن ۴۰ سالگی به نیازهای عاطفی خود توجه نمی‌کنند که همین باعث افزایش استرس و بیماری‌های مربوط به استرس می‌شود.

شکل بدنی ضعیف

کمر درد مخصوصاً در قسمت پایینی کمر می‌تواند عاملی برای لرزش کل بدن و ضعیف شدن ماهیچه‌های شکمی باشد. مردان در این سن باید بیشتر به شکل بدنی خود، به طرز نشستن، راه رفتن و ایستادن توجه کنند یا با انجام تمرین‌هایی مثل پلانک، این وضعیت را بهبود ببخشند.

 

شروع خیلی سریع یک برنامه ورزشی

هنگامی که یک برنامه ورزشی سنگین را شروع می‌کنید، قطعاً احتمال آسیب، شکستگی و مشکلات ایچنینی بیش از حد بالا است. مردان معمولاً در این سنین به سرد کردن و گرم کردن قبل و بعد از ورزش اهمیت نمی‌دهند. همین باعث آسیب به بدنشان خواهد شد و آنها را بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی قرار خواهد داد.

پایین بودن سطح تستسترون

اکثر مردان بالای ۴۵ سال از کمبود تستوسترون در بدن رنج می‌برند. شاید از هر ۱۰ نفر ۴ نفر با کمبود تستوسترون مواجه باشد. کمبود تستسترون عموماً فقط مربوط به اختلال نعوظ نیست، بلکه می‌تواند تمایل و میل جنسی آنها را نیز کاهش دهد. این وضعیت هرگز نباید باعث خجالت مردان شود. آنها باید به دنبال راه‌های درمانی بگردند و همچنین انجام ورزش و کاهش وزن برای مردان چاق و استفاده از داروهای تجویزی می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد.

نادیده گرفتن سرطان پروستات

سرطان پروستات دومین سرطان رایج بعد از سرطان پوست است که معمولاً در مردان بیشتر اتفاق می‌افتد. از هر سه نفر یک نفر به این سرطان دچار می‌شود. خوشبختانه مردم می‌توانند از این سرطان جان سالم به در ببرند اما با انجام چکاپ‌های منظم و سبک زندگی سالم، می توانند از آن جلوگیری کنند.

سیگار

سیگار نه تنها به ریه آسیب وارد می‌کند، بلکه کلیه و روده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که سموم وارد بدن شود و در نتیجه خطر نارسایی کلیوی، افراد را درگیر خواهد کرد و حتی می تواند عاملی برای سرطان هم باشد.

 

چک کردن فشار خون

فشار خون بالا فقط برای قلب مضر نیست، بلکه کنترل نکردن فشار خون می‌تواند عامل اصلی نارسایی کلیوی باشد. مردان حتماً باید هر دو سال یک بار فشار خون را اندازه گیری کنند تا اگر مشکلی پیش آمد، سریع‌تر جلوی آن را بگیرند تا به کلیه و دیگر اندام‌ها آن ها آسیبی وارد نشود.

افزایش وزن

چاقی معمولا بزرگترین عامل خطر برای ابتلا به سرطان کلیه و مثانه است. مطالعات نشان می‌دهد که اضافه وزن این خطرات را افزایش می‌دهد. پس مردان باید بعد از سن ۴۰ سالگی بیشتر به چیزی که می خورند، دقت داشته باشند.

رژیم غذایی غلط

بدن ما هرگز نیازی به رژیم غذایی با قند بالا، مواد فرآوری شده و صنعتی و چربی بالا ندارد. پس باید سعی کنید مقدار این غذاها را کم کنید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید تا زندگی و سلامتی تان تهدید نشود.

انجام ندادن کولونوسکوپی

کولونوسکوپی بهترین روش برای جلوگیری از سرطان مخصوصاً در مردان است. مردان بالای ۴۰ سال باید مراقب سرطان‌ها باشند و در نتیجه کولونوسکوپی می‌تواند به آن ها کمک کند تا از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند.

 

استفاده نکردن از ضد آفتاب

پوست بسیاری از ما در معرض خطر قرار می گیرد. مردان مخصوصا در سنین بالاتر ضدآفتاب را نادیده می‌گیرند اما آن ها هم در معرض خطر سرطان پوست هستند.

استفاده از حوله مشترک با همسر

به یاد داشته باشید که شما با هیچ کس نباید حوله خود را به اشتراک بگذارید زیرا باکتری و عفونت‌ها مخصوصاً هنگام خیسی پخش می‌شود. پس همیشه حوله را برای خودتان نگهدارید و به طور مرتب آن را تمیز کنید.

استفاده از لیف کهنه و قدیمی

آیا شما آخرین لیفی که چند سال پیش خریدید را هنوز دارید و از آن استفاده می‌کنید؟ حوله به دلیل اینکه در رطوبت با بدن شما برخورد می‌کند، در نتیجه مستعد پخش عفونت، باکتری، قارچ و مواد مضر است. پس مراقب باشید که حوله را مرتب تمیز کرده و آن را نو کنید.

استفاده بیش از حد از دستان

افزایش ناگهانی تحرک و تغییر در فعالیت مانند تلاش برای انجام یک ورزش جدید در باشگاه یا استفاده از کامپیوتر برای تمام کردن یک پروژه طولانی قطعا می‌تواند عاملی برای تاندونیت و مشکلات دست و مچ باشد. مردم معمولاً در سنین بالای ۴۰ سال احساس می‌کنند که باید بیشتر از دستانشان کار بکشند که آنها را در معرض ابتلا به سندروم تونل کارپال قرار می‌دهد که به دلیل انجام حرکات تکراری و پشت سر هم و طولانی مدت اتفاق می‌افتد.

 

نادیده گرفتن قارچ ناخن

اگر ناخن شما به دلیل ابتلا به قارچ زخم شده یا رنگ آن تغییر کرده است، این مورد نشان دهنده عفونت است و هرگز نباید آن را نادیده بگیرید زیرا ممکن است به دلیل کثیفی و آلودگی اتفاق افتاده باشد.

نادیده گرفتن ناخن‌ها

قارچ‌ها معمولاً در ناخن‌های کثیف بیشتر رشد می‌کنند که قطعاً به سلامتی شما آسیب وارد می‌کنند. گاهی اوقات ناخن‌های شکننده نشان دهنده کمبود ویتامین هستند.  جویدن ناخن‌ها هم عامل انتقال باکتری قارچ مخمر می‌باشند. پس باید سعی کنید ناخن‌ها را به طور منظم کوتاه کنید و به بهداشت بیشتر توجه داشته باشید.

توجه نکردن به رابطه

مردان بالای ۴۰ سال احساس می‌کنند که نباید خیلی به مسائل عاطفی اهمیت دهند. به همین دلیل در این سنین خیلی به رابطه خود توجه نمی‌کنند و همین ممکن است رابطه آن ها در معرض خطر قرار بگیرد.

نادیده گرفتن دیابت

آیا تا به حال آزمایش داده‌اید که ببینید دیابت دارید یا خیر؟ در صورت درمان نشدن،  قند خون را افزایش می‌دهد و باعث آسیب به رگ‌های بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی سکته، ضعیف شدن بینایی و مشکلات مربوط به جریان خون را افزایش خواهد داد.

 

انعطاف نداشتن

یکی از بزرگترین مشکلات مردان که آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد، انعطاف نداشتن بدن است. کم کردن تنش ماهیچه‌ها باعث افزایش سطح انرژی و بهبود روحیه می‌شود و در نتیجه باید فعال‌تر باشید و انعطاف‌پذیری بدن خود را افزایش دهید.

مصرف غذاهای صنعتی

قطع کردن فرآورده‌های صنعتی و رژیم غذایی بعد از ۴۰ سالگی، کلید موفقیت برای نگه داشتن سلامت است زیرا این غذاها سرشار از مواد نگهدارنده هستند و حاوی قند بالا بوده که سلامت شما را به خطر می‌اندازد.

نادیده گرفتن ذهن

هم زمان که سن بالا می‌رود، ذهنمان با کاهش قدرت روبرو می‌شود و مغزمان کوچک تر می‌شود. بسیاری از مردان یادشان می‌رود که در این سنین باید ذهن خود را برای یادگیری تحریک کنند و آن را نادیده می‌گیرند و همین باعث می‌شود که زودتر از کار بیفتند.

نادیده گرفتن انجام تمرین با وزنه

همه ما می‌دانیم که تمرین‌های کاردیو برای قلب مفید هستند و می‌توانند وزن را سالم نگهدارند اما کار با وزنه هم اهمیت بسیار زیادی دارد. کار با وزنه سلامت قلبی عروقی را تضمین می‌کند و باعث قوی‌تر شدن عضلات می‌شود، چربی می‌سوزاند و به سلامت قلب، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون در مغز کمک می‌کند.

 

چک نکردن وضعیت شنوایی

مردان معمولاً بعد از سن ۴۰ سالگی با مشکلاتی در شنوایی مانند زنگ زدن گوش، مبهم شدن صداها و غیره مواجه می‌شوند اما معمولا آن را نادیده می‌گیرند. اگر بتوانند این مشکل را زودتر پیگیری کنند، قطعاً درمان موثرتر خواهد داشت.

نادیده گرفتن فشار خون

فشار خون و دیابت؛ دو مورد از مشکلات اصلی برای مردان مخصوصا در سن بالای ۴۰ سالگی است. نادیده گرفتن آن می‌تواند وضعیت را بدتر کند. پس بعد از این سن باید بیشتر حواستان به فشار خون تان باشد.

نادیده گرفتن بزرگ شدن پروستات

بعضی از مردان در دنیا از بزرگ شدن پروستات رنج می‌برند و علائمی مانند ضعف جریان ادراری و یا تعداد دفعات بالای ادرار در طول روز را به همراه دارد. با بالا رفتن سن پروستات رشد می‌کند و علائم بدتر می‌شود. در نتیجه حتماً باید این قضیه را پیگیری کنید.

نادیده گرفتن علائم اولیه آلزایمر

آلزایمر در سن بالا اتفاق رایجی است و مردان ممکن است بعد از ۳۰ سالگی بعضی از علائمش را مشاهده کنند اما متاسفانه آن را نادیده می‌گیرند. سعی کنید شما جزء آن دسته از مردان نباشید.

 

درمان نکردن اختلال نعوظ

بسیاری از مردان از اختلال نعوظ رنج می‌برند اما حاضر نیستند آن را درمان کنند. اختلال نعوظ هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی شما را درگیر می‌کند و می‌تواند عاملی برای مشکلات عروقی، دیابت و افسردگی باشد. پس پروسه درمان آن را پیگیری کنید.

نداشتن خواب با کیفیت

بی‌خوابی و خواب با کیفیت پایین، خطر ابتلا به مشکلات و سختی را در روز بعد افزایش می‌دهد. اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن خودش را ترمیم نمی‌کند و احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی مانند سرطان و بیماری قلبی بالا می‌رود.

مصرف زیاد نمک

سدیم بالا در رژیم غذایی باعث افزایش فشار خون، و خطر ابتلا به حمله قلبی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مردان بالای سن چهل سالگی به مصرف بی رویه سدیم و نمک توجه نمی‌کنند.

نادیده گرفتن خطر سکته

خطر سکته با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند بنابراین افراد باید هر طور که شده از آن جلوگیری کنند. فشار خون خود را پایین نگهدارید و کلسترول، دیابت و مشکلات اینچنینی را کنترل کنید تا خط سکته کم شود.

 

استرس

اگر به استرسی که در بدنتان وجود دارد، توجه نکنید، باعث فشار خون، بیماری قلبی، چاقی و دیابت مواجه خواهید شد. برای از بین بردن استرس به طور منظم ورزش کنید و سعی کنید ذهن آگاهی داشته باشید.

نادیده گرفتن سطح کلسترول

کلسترول بالا می‌تواند عاملی برای بسته شدن عروق باشد و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش خواهد داد. پس به طور منظم آن را چک کنید و مراقب باشید که از حدِ نرمال بالاتر نرود و مصرف غذا های پرچرب را نیز کم کنید.

مصرف زیاد شکر

به گزارش وب گاه نمناک، شکر مساوی با سیگار است و به همان اندازه ضرر دارد. نوشیدنی‌های حاوی شکر قند خون را بالا می‌برند، خطر چاقی، دیابت، فشار خون را افزایش می‌دهد و شما را در معرض بیماری قلبی و سکته قرار می‌دهند. سعی کنید به جای آن از میوه‌های طبیعی استفاده کنید.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر