امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۲/۱/۱۵ - ۱۲:۱۵ شناسه خبر : ۱۴۱۲۱

تحقق کامل درخواست‌های مردمی در سفر رئیس جمهور به مازندران وارش نیوز- در سفر رئیس جمهور به مازندران ۵۷ هزار و ۳۳۷ مورد درخواست مردمی ثبت شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۵ مورد مربوط به دریافت تسهیلات بوده که براساس اعلام ستاد بازرسی ویژه استانداری با تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط این مهم به طور کامل در استان محقق شده است.

به گزارش وارش نیوز به نقل از ایرنا/ بعد از ۳۸۹ روز از پایان هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران اکنون مسوولان پاسخگویی به مطالبات مردمی در استانداری از بررسی و تعیین تکلیف تمامی درخواست مردمی از آیت الله سیدابراهیم رئیسی به دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر می‌دهند.

بیستم اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که ستاد پاسخگویی الکترونیکی به نامه‌های مردمی همزمان با هفدهمین سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران در نمایشگاه بین‌المللی نیاوران ساری برپا شد و به تعبیری دیگر این مکان محل به ستاد برای دریافت درخواست های مردم در سفر هیات دولت به دیار علویان تبدیل شده بود. ستادی که با حضور ۶۰۰ کارشناس به عنوان پاسخگوی برخط و پردازش کننده نامه‌های مردم استان به رئیس جمهور ذیل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد و کاربران آن متشکل از نیروهای اداری وظیفه دسته بندی و ثبت درخواست‌ها و نامه‌های مردمی به آیت الله رئیسی را برعهده داشتند.

بر اساس آمار اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران تمامی نامه های مردمی به دستگاه های ذیربط بعد از ۲ ماه از این سفر با خیر و برکت ارجاع داده شد و اکنون روند اجرایی درخواست‌های آنان طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده است.

از این بین دریافت تسهیلات قرض الحسنه، رونق تولید، کمک‌های مالی، وام خود اشتغالی و وام اشتغال پنج درخواست اول مردم استان از رئیس‌جمهور بود.

طبق آمار رسمی ستاد و بازرسی ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری استانداری مازندران طی بیش از یکسال با همراهی بانک‌های استان و با پرداخت یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای ۲ هزار و ۳۵۰ نفر ۰

 

مسوول ستاد پاسخگویی برخط و پردازش نامه‌های مردمی در هفدهمین سفر استانی رییس جمهور به مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان در مجموع ۵۵ هزار و ۳۳۷ مورد تماس‌ تلفنی در قالب بیان مشکلات مردمی و ۲ هزار مورد تماس تلفنی هم در ارتباط با شکایت، ایده و انتقاد از ادارات دولتی ثبت شد.

اسماعیل مهر افزا با بیان این که شهروندان شهرستان‌های ساری، قائمشهر و نکا به ترتیب بیشترین فراوانی را از نظر تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۱۱ سامد داشتند، افزود : کلاردشتی‌ها و عباسی‌آبادی‌ها در غرب استان مازندران هم کمترین استقبال را در ارایه درخواست‌های از طریق این سامانه برخط به نام خود ثبت کردند.

وی تصریح کرد: دریافت تسهیلات قرض الحسنه، کمک‌های مالی، وام خود اشتغالی و وام اشتغال چهار درخواست اول مردم مازندران از رئیس جمهور از طریق تماس با سامانه برخط ۱۱۱ در جریان سفر استانی بوده است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران گفت : ادارات کل‌ امور اقتصادی و دارایی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بانک‌ها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین تعداد درخواست‌های مردمی را داشتند و حدود ۹۰ درصد اجرای نامه‌ها، مربوط به این دستگاه‌های اجرایی و خدماتی است.

وی افزود : در زمان حاضر ۱۰۰ درصد از درخواست‌های مردمی هفدهمین سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران در گام اجرایی قرار گرفته است.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۰ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه های مختلف بو ...
استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر