امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱/۱۶ - ۱۳:۰۷ شناسه خبر : ۱۴۱۲۶

قیمت بنزین افزایش میابد؟! وارش نیوز/ وزیر نفت گفت: این روزها شایعه افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود باید بگویم نه در دستور کار دولت بوده است و نه قصد افزایش قیمت افزایش بنزین را ندارد.

 جواد اوجی وزیر نفت ظهر امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه) در حاشیه برگزاری هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بنزین گفت: اخیراً شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین شنیده شده اما همانطور که پیش از این در مصاحبه‌ها اعلام شد، اصلاً هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در دستور کار دولت و وزارت نفت نیست و از مردم خواهش می‌کنیم به این شایعات توجه نکنند.

وی اظهار کرد: مستحضر هستید که سال گذشته اعضای اوپک پلاس اتفاق بی‌نظیری افتاد و مصوب شد که تا پایان سال ۲۰۲۳ دو میلیون بشکه نفت کاهش پیدا کند تا قیمت‌های نفتی متعادل شود.

وزیر نفت بیان کرد: در چند هفته گذشته مذاکراتی میان اعضای اوپک پلاس صورت گرفت و خوشبختانه نظر همه بر این بود که در راستای جلوگیری از کاهش قیمت نفت، تصمیم گرفته شد که یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار بشکه نفت دیگر مجدداً در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کند. این تصمیم به زودی در جلسه اوپک پلاس که ایران در آن نقش اساسی دارد نهایی خواهد شد.

اوجی تصریح کرد: همین موضوع که در کمیته فنی اوپک پلاس مصوب شد تقریباً نزدیک ۸ تا ۱۰ درصد قیمت نفت جهانی را افزایش داد، علیرغم آنکه آمریکا فشار زیادی برای افزایش تولید نفت وارد کرده بود ولی خوشبختانه تمامی اعضا نظرشان بر این نبود و جمهوری اسلامی ایران نیز اصرار داشت کاهش تولید اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: این اتفاق خوب رقم خورده و امروز همدلی خوبی میان ایران، عربستان، عراق، کویت و روسیه برقرار است.

وزیر نفت همچنین خبر داد: اتفاق خوب دیگر این است که در چند هفته آینده شاهد بهره‌برداری از اولین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه را تحت عنوان مجتمع گاز منطقه هویژه خواهیم بود که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از میادین غرب کارون، میادین نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران و یاران جمع‌آوری خواهد کرد.

اوجی ادامه داد: این گاز همراه در پالایشگاه گازی به ارزش افزوده تبدیل می‌شود، گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق می‌شود و خوراک صنایع پتروشیمی بندر امام خمینی را تامین می‌کند.

وی عنوان کرد: به همت همکاران ما در وزارت نفت و با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلار این پروژه آماده بهره‌برداری است و قطعاً به ارزش افزوده برای تامین خوراک صنایع پاروشیمی بندر امام تبدیل خواهد شد.

وزیر نفت یادآور شد: این مجتمع اشتغال‌زایی خوبی را رقم زده و حدود ۵۰۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر