امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱/۲۸ - ۱۰:۳۸ شناسه خبر : ۱۴۱۸۱
معاون استاندار مازندران:
توسعه ساخت سدهای کوچک/تنش آبی رفع شود وارش نیوز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ساخت سدهای کوچک با تعداد بالا یکی از راهکار برون رفت از بحران آب در است.

 رضا علیخانی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه آب، خاک و کشت سه رأس مثلث حل مشکل تنش آبی و رکود کشاورزی مازندران است، اظهار کرد: کشاورزی استان برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد مازندران، با توجه به تنش آبی استان، باید سازگاری‌های لازم را با تکیه بر روش‌های نوین و دانش بنیان و تغییر در الگوی کشت ایجاد نماید که در این خصوص مدیریت کشت یکپارچه و کشت سازگار با شرایط آبی و خاکی استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نحوه مدیریت حق آبه آب‌بران باید به درستی انجام بشود، افزود: مجموعه مدیریت آب در حوزه کشاورزی به نحوی عمل کنند تا تنش بین کشاورزان به ویژه بین شهری ایجاد نشود.

معاون عمرانی استاندار مازندران حرکت به سمت مدیریت تنظیمی آب و کنترل ۸۸ درصد روان آب‌ها مازندران برای کاهش تنش آبی بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: مازندران به سدهای متعددی نیاز دارد و البته ساخت سدهای کوچک تعداد بالا، افزایش آبندان ها و حتی سد لاستیکی می‌تواند کمک زیادی به استان بکند.

علیخانی محرومیت زدایی و تنش زدایی در مازندران را از الویت برنامه‌های حوزه عمرانی دانست و تصریح کرد: کشت سازگار با کم آبی در مازندران در دستور کار قرار بگیرد و به کشت گلخانه‌ای توجه ویژه ای بشود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی مازندران هر هفته به صورت کاربردی در جلسات بررسی می‌شود و مسئله آب و تأمین آن از الویت برنامه‌های استان است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر