امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۲/۴ - ۱۶:۵۲ شناسه خبر : ۱۴۲۱۱

کرونا همچنان می‌تازد؛ مرگ ۴۴ مازندرانی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ وارش نیوز- فروردین امسال را می توان روزهای جولان و تاخت و تاز کرونا در مازندران نام گذاشت چرا که بعد از ماه‌ها فروکش کردن تب این بیماری و مرگ ناشی از آن، شاهدیم در نخستین ماه سال جاری ۴۴ نفر از مردم استان براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

  مازندران تا پیش از بهمن ماه به‌مدت حدود ۲ ماه از تلاطم کرونایی در امان بود به طوریکه در آن‌زمان به‌مدت ۴۵ روز خبری از مرگ و میر کرونایی حتی به تعداد یک نفر در روز در این استان وجود نداشت و مردم این استان روزهای آرام و بدون دغدغه کرونایی را پشت سر گذاشتند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا از نمودار آماری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل نشان می دهد از اواسط بهمن پارسال روزانه بر تعداد افراد مبتلایان به این بیماری افزوده شد و در همان زمان مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان در خصوص افزایش تعداد مبتلایان و بازگشت مرگ و میر کرونایی در سایه بی توجهی رعایت پروتکل های بهداشتی را دادند.

در کمتر از چند هفته هشدارها رنگ واقعیت به خود گرفت و در بیستم اسفند پارسال پای رنگ قرمز بار دیگر به نقشه رنگبندی کرونایی مازندران اضافه شد و در آنزمان سوادکوه در استان مازندران تنها شهر کشور بود که به این رنگ در آمد.

به همراه افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در مازندران، مرگ کرونایی بخش جداناپذیر روند صعودی ابتلاها نیز به جمع این مسائل استان اضافه شد و در اسفند پارسال تعداد ۱۰ نفر از مردم این استان را به کام مرگ کشاند.

این رویه کرونا در فروردین ماه قوت بیشتری گرفت به طوریکه بجز روزهای اول، سوم، چهارم، هجدهم، بیست و چهارم، سی ام و سی و یکم این ماه که مازندران روز بدون فوت کرونایی را پشت سر گذاشته بود در مابقی روزها خانواده هایی از این استان داغدار عزیزان خود شدند.

در این میان در برخی روزهای فروردین ماه مرگ و میر کرونایی پُرتعداد بود به طوریکه در پنجم فرودرین ماه چهار نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کردند و در روزهای ششم، یازدهم، سیزدهم، شانزدهم، نوزدهم و بیست و یکم فروردین هر روز سه نفر فوت شدند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر