امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۳/۹ - ۱۳:۰۹ شناسه خبر : ۱۴۳۰۴
استاندار مازندران:
دولت سیزدهم یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرودگاه‌های مازندران تخصیص داد وارش نیوز- استاندار مازندران با اشاره به اینکه اعتلای اقتصاد گردشگری در دستور کار جدی مسوولان قرار دارد، گفت: دولت سیزدهم یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت فرودگاه های این استان تخصیص داد.

 سیدمحمود حسینی پور روز سه‌شنبه در نشست با کمیته گردشگری هیات اندیشه ورزان مازندران افزود:‌ با تزریق این اعتبارات توسعه فعالیت های فرودگاه های استان رقم خورده است که افتتاح خط جدید پروازی فرودگاه رامسر در هفته گذشته از جمله آن به شمار می رود.

وی به برنامه های در دست اجرا برای توسعه گردشگری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: به همین منظور احداث ریل گردشگری از شرق به غرب استان در مرحله مطالعه سرمایه‌گذاران قرار دارد و بدنبال اجرای سازوکارهای اصلی گردشگری استان هستیم.

استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل ونقل هوایی به شمار می رود به طوری‌که با انجام بیش از ۶ هزارپرواز در این فرودگاه ها در یکسال بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل و نقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه جا شدند.

مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی فراوان از جمله جنگل و دریا در طول سال میزبان میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است تا با سفر به این خطه شمالی و استفاده از مواهب طبیعی جنگل و دریا سفری خوش و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند و راه اندازی گردشگری هوایی در این استان می تواند علاوه بر جلب و جذب بیشتر گردشگر، به جذابیت سفر آنان به این خطه شمالی کشور نیز بیفزاید.

با توجه به این مزیت های گردشگری موجود در مازندران به نظر می رسد سیستم حمل و نقل هوایی به عنوان مناسب ترین و سریعترین گزینه برای جابه جایی مسافران از اقصی نقاط کشور به این خطه برای مسافرت به شمار می رود موضوعی که از سوی مسوولان استان مازندران جدی گرفته شد و برای جامه عمل پوشاندن به این خواسته و مطالبه مردم استان خطوط جدید پروازی راه اندازی شد.

طی یکسال اخیر اداره کل فرودگاه های مازندران راه اندازی خطوط پروازی در مسیرهای مختلف را کلید زد که از آن جمله مسیر ساری به چابهار، افزایش پرواز ساری به کیش از۲ به چهار سورتی پرواز، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورت پرواز و همچنین افزایش پرواز به مشهد از هشت به ۱۶ سورت پرواز در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

تلاش برای رونق بخشیدن به فعالیت فرودگاه های مازندران با راه اندازی خطوط پروازی جدید بر روی باند حرکت قرار گرفته است و امروز شاهد افزایش تعداد جابه جایی مسافران در این فرودگاه ها هستیم. بطوریکه بنا به اعلام اداره کل فرودگاه های استان میزان جابه جایی مسافران از طریق سیستم حمل و نقل هوایی استان پارسال حدود ۳۰ درصد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

 

تامین زیرساخت های گردشگری مازندران بر مدار توسعه

نماینده عالی دولت در مازندران مازندران از انجام توافقات با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت : در حال حاضر اعتبار لازم برای آسفالت و زیرسازی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی مازندران مصوب شد تا ضمن توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ‌ و زنجیره ارزش این بخش اقتصادی مهم استان را فعال کنیم.

وی افزود: مازندران استانی است که باوجود همه استعدادها و ظرفیت ها، در موضوع گردشگری و استاندارد های بین المللی این حوزه در نقطه شروع قرار دارد و باید خروجی و بسته کاملی از کمیته گردشگری هیئت اندیشه ورز در راستای راهبری گردشگری تهیه و تدوین شود.

حسینی پور اظهار داشت :‌ باید ها و نباید های گردشگری استان باید بصورت دقیق بررسی شود و مجموعه گردشگری مازندران باید دریا، جنگل، دشت و کوه توامان دیده شود، چرا که از جمله فرصت های طلایی این استان به شمار می رود.

تدوین طرح جامع گردشگری اولویت امروز مازندران

وی ارائه راهکارهای عملیاتی و گشودن گره های حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در مازندران را نیاز اساسی و ضروری این بخش عنوان کرد و گفت:‌ مجموعه های میانکاله و باغ عباس آباد ثبت شده در میراث جهانی یونسکو از جمله فرصت های بی نظیر گردشگری این استان برای اعتلای صنعت گردشگری است.

استاندار مازندران افزود:‌خروجی تلاش های کمیته گردشگری هیئت اندیشه ورز استان باید به صورت عملیاتی اجرایی شود، به همین منظور طرح جامع گردشگری استان می بایست تدوین شود و هیئت اندیشه ورز مسائل گردشگری استان را باید رصد و نوآوری های لازم را ایجاد دهد تا هر ۶ ماه شاهد خروجی های مورد نظر باشیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر