امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۳/۱۰ - ۱۱:۲۸ شناسه خبر : ۱۴۳۱۱

تاخت چهار نعل سوارکاران بابلسر باجیب مسافران وارش نیوز - برخی سوارکاران در ساحل بابلسر با استمرار رویه نادرست و اخذ میلیونی از گردشگران زمینه واکنش و گلایه مهمانان مردم مازندران را فراهم کردند.

 

 

به گزارش وارش نیوز به نقل از ایرنا، بابلسر به عنوان نگین گردشگری مازندران دارای ۲۰ کیلومتر نوار ساحلی از ابتدای ساحل چپکرود تا انتهای شهرک خصوصی دریا کنار امتداد دارد که علاوه بر ظرفیت گردشگری دارای هشت پارکینگ برای استفاده از مسافران و گردشگران است.

۷۳ سوارکار که بیشتر آنها در پارکینگ یک تا پنجم نوار ساحلی بابلسر حضور دارند، تلاش می کنند که مسافران را تشویق به اسب سواری کنند و در قبال آن مبلغی دریافت کنند.

اما تعدادی از این سوارکاران با اخذ مبالغ یک یا دو میلیون تومانی برای چند دقیقه سوارکاری خاطرات تلخی برای مسافران به همراه می آورند. و این مسافران با انتشار این اتفاق در شبکه های اجتماعی از کاربران می خواهند اگر به بابلسر سفر کردند در دام این سوارکاران گرفتار نشوند.

بازدید میدانی خبرنگار ایرنا در ساحل بابلسر هم حکایت از آن دارد که این جریان نادرست همچنان می تازد و از قضا در هفته جاری یک سوار کار از مسافری یک میلیون تومان دریافت کرد که این اقدام موجی از تنش را در ساحل فراهم کرده بود.

هر چند دریافت مبالغ نامتعارف یک رویه چند ساله است و در اغلب مواقع پای نیروی انتظامی را هم به ساحل می کشاند ولی سوارکار متخلف تا رسیدن مامور نیروی انتظامی از محل متواری می شد.

 

سوارکار متخلف نقره داغ می شود

حسین یزدانی رئیس هیات سوار کاری بابلسر به خبرنگار ایرنا گفت : حدود یک ماه است که در این مسئولیت مشغول به کار شدم و ساحل را تحویل گرفتم.

وی با بیان اینکه با فرد متخلف برخورد و جریمه های سنگینی اعمال می شود؛ اظهار داشت : در اولین جلسه با سوارکاران از همه این ۷۳ نفر تعهد کتبی اخذ شد که مبلغ اضافی یا حرکت های هنجار شکن انجام ندهند.

یزدانی ادامه داد : هیچ سوارکاری حق ندارد اگر چندی دور هم مسافت اعلام شده را طی کند دریافت حداکثر بیش از ۴۰۰ هزار تومان از مسافر ممنوع و تخلف محسوب می شود.

وی اظهار داشت: فرد متخلف در مرحله اول ۱۰ روز ممنوع الکار می شود و برای هر روز آن باید ۳۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کند.

 

وی افزود : در پنج پارکینگی که سوارکاران حضور دارند پنج تابلو جداگانه نصب شده و تعرفه بر روی تابلو ها قیمت گذاری شده که یک دور آن که ۲۰۰ متر می باشد، ۱۲۰ هزار تومان و یک دور که ۳۰۰ متر می باشد، به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است و حتی اگر مسافر بیشتر از ۴۰۰ هزار تومان اسب سواری کرده باشد مالک حق ندارد بیشتر از این مبلغ دریافت کند.

وی بیان کرد: در هر پارکینگ یک بازرس مشخص شد و شماره موبایل رییس هیات و بازرس در تابلوی کنار ساحل درج شده است و مسافرها تخلف را گزارش دهند.

یزدانی افزود : مسافران و گردشگران تردید نداشته باشند که هیات سوارکاری بابلسر حامی آنها است و اجازه نخواهد داد فردی مبلغ اضافه از آنها دریافت کند.

وی بیان کرد: تخلف در یک ماه اخیر به مراتب کاهش یافت و تمام تلاش ما این است که آن را به صفر برسانیم.

یزدانی این را هم یادآور شد که در ۱۰ روز اخیر هیچ تماسی از ناحیه پلیس ۱۱۰ برای این تخلف مالی در ساحل بابلسر صورت نگرفت و این اقدام بسیار امید بخش است.

خشک و تر با هم نسوزند

مجید زمانی یکی از سوارکاران ساحل بابلسر گفت : اگر قرار است به این تخلف ها رسیدگی شود با شخص متخلف برخورد شود و خشک و تر با هم نسوزند.

وی با بیان اینکه به مدت ۱۷ سال است که از طریق شغل سوارکاری در ساحل بابلسر ارتزاق می کنم؛ اظهار داشت: ارتزاق در کنار ساحل تنها شغل ما محسوب می شود و کمک خواهیم کرد تا تخلفی که صورت می گیرد ریشه کن شود.

زمانی گفت : در یک ماه اخیر پرونده تخلف سوارکاران در ساحل به شدت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هزینه علوفه اسب در روز بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان می باشد؛ بیان کرد: قیمت یک راس اسب که با آن فعالیت می کنم ۸۰ میلیون تومان است.

بابلسر در حاشیه بزرگترین دریاچه جهان و سواحل زیبای آن قرار دارد و به سبب دوری از کوه و نزدیکی به دریا با هوای بسیار معتدل، یکی از مهم ترین مناطق گردشگری و مهمان پذیر کشور است که از سوی سازمان ایرانگردی و جهانگردی به عنوان یک قطب بزرگ گردشگری برگزیده شده است.

یکی از دلایل جذابیت شهر بابلسر عبور رودخانه ' بابلرود ' از میان این شهر است که به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی همچون قایق های تفریحی، زیپ لاین و چایخانه های همجوار با این رودخانه، در بین شهرهای مازندران شهره است و از این شهر به عنوان نگین گردشگری مرکز و شرق مازندران نام می برند.

برخورداری از اسکله ساحلی و سنگ های موج شکن در اطراف اسکله، پارک شورا، پارک وحش، پل معلق بابلسر مربوط به دوره پهلوی اول و همچنین مکان های مذهبی تاریخی همچون بقعه بی بی روقیه و امامزاده ابراهیم بابلسر متعلق به قرن نهم هجری که نشان از قدمت این شهر دارد، از دیگر مکان های دیدنی و جذاب شهرستان بابلسر است.

یکی از زیبایی های شهرستان بابلسر وجود بازارچه قدیمی و سنتی در قلب شهر است که طراوت و زندگی را به شهر بخشیده است.

در این بازارچه انواع سبزی، ترشیجات محلی و همچنین ماهی ها و پرندگان محلی ازجمله غاز و اردک و ... یافت می شود.

'مشهد سر' نامی است که در گذشته‌های دور بابلسر را بدان می‌خواندند. برخی معتقدند که به دلیل حضور سر امامزاده ابراهیم (ع)، برادر امام رضا (ع) در این شهر، به این نام شهرت یافته است.

در این شهر می‌توان آثار تاریخی و جاذبه‌های فوق‌العاده‌ا ی طبیعی را مشاهده کرد. بابلسر یکی از اصلی ترین و پر گردشگر ترین شهرهای استان مازندران است به طوری که سالانه بیش از سه میلیون گردشگر به این شهر سفر می کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر