امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۲/۳/۲۸ - ۱۶:۱۶ شناسه خبر : ۱۴۳۹۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:
اعتیاد مادر و زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است وارش نیوز- نماینده ولی فقیه در مازندران اعتیاد را مادر و منشأ بسیاری از فسادها و آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با آن را ضروری دانست.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در دیدار رئیس مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و مدیر کل بهزیستی استان که به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، اظهار کرد: اعتیاد مادر همه فسادها و زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌هاست.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۶۴ درصد خشونت‌ها، کودک آزاری و همسرآزاری، ۶۵ درصد از بیماری‌های واگیردار و غیره به اعتیاد مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه در مراکز تعلیم و تربیت آموزش‌هایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم، ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: قطعاً باندها و تشکل‌های مواد مخدر نفوذ دارند و کار بلد هستند پس مبارزه با آنها را باید جدی گرفت.

این مسئول تاکید کرد: بسیاری از معتادان نه تنها حمایتی از خانواده‌های خود ندارند بلکه آنان را وادار به حمایت از خود می‌کنند، از این رو این خانواده‌ها نیاز به توجه دارند، لازم است خیرین در این حوزه حمایت‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر اعتیاد بیماری است باید به درمانش فکر کنیم و بعد از درمان حفظ و عدم بازگشت مهم است، گفت: اعتیاد یک مسئله روانی است و باید برای معتادان شغل ایجاد شود و از فرصت زندان نیز می‌توان برای مهارت‌آموزی استفاده کرد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه اثر وضعی اعتیاد طرد اجتماعی است، بیان کرد: هر کسی به این مسیر وارد شود باید بداند که طرد خواهد شد از این رو باید از اعتیاد دوری کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر