امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۲/۶/۱۵ - ۰۰:۱۱ شناسه خبر : ۱۴۴۸۸

یزدان هوشور، معمار و شهرساز و از اعضای انجمن مفاخر معماری ایران درگذشت یزدان هوشور، معمار و شهرساز و از اعضای انجمن مفاخر معماری ایران در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش وارش نیوز/ درگذشت یک هنرمند، اعلام برنامه‌های موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما، کیارستمی در بوسان، اعلام اسامی آثار عروسکی جشنواره آیینی سنتی، توصیه‌هایی برای پیش‌گیری از گم‌شدن در اربعین و تخریب بخشی از دیوار چین از اخبار فرهنگی هنری ۱۴ شهریورماه بود.

 

۲ روایت از کربلا در سینمای ایران

در یکی از خبرهای سینمایی اعلام شد که داریوش یاری حدود یک دهه پس از آنکه مستندی را درباره کربلا ساخته بود، قصد دارد فیلم دیگری را در این زمینه کارگردانی کند که برخی پیش‌بینی‌ها از احتمال رونمایی آن در جشنواره فیلم فجر خبر می‌دهد.

اعلام برنامه‌های موزه سینما برای ۲۱ شهریور 

همچنین همزمان با ۲۱ شهریور «روز ملی سینما» مجموعه فرهنگی تاریخی موزه سینما دو کارگاه تخصصی فیلمبرداری و کارگردانی و یک نشست سینمایی برگزار می‌کند.

«کیارستمی مشغول کار است» در بوسان

این در حالی است که بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» آثار چند سینماگر ایرانی از جمله مستند جدید سیف‌الله صمدیان درباره عباس کیارستمی را در برنامه نمایش خود قرار داد.

«وودی آلن» در ونیز: از اعتراض تا تشویق

پنجاهمین فیلم «وودی آلن» در مقام کارگردان با عنوان «Coup de Chance» در اولین نمایش جهانی خود در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز با استقبال پرشور مردم روبه‌رو شد؛ این در حالی بود که همزمان بیرون از کاخ جشنواره تجمع اعتراضی علیه این سینماگر ۸۷ ساله برگزار شد.

در خبری دیگر اعلام شد که نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» به نویسندگی و کارگردانی حسین سخنور برای دومین‌بار  از ۱۶ تا ۳۱ شهریورماه در  در سالن شماره یک «خانه نمایش دا» روی صحنه می‌رود.

اعلام اسامی آثار عروسکی جشنواره آیینی سنتی

همچنین هیات داوران بخش نمایش عروسکی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، ۱۲ نمایش عروسکی را برای حضور در این بخش جشنواره انتخاب و معرفی کرد.

چند خبر کوتاه از سینما و تئاتر 

اعلام اسامی ۱۱ نمایش راه یافته به جشنواره آیینی سنتی، اعلام تعداد تماشاگران تئاتر «تنهاتر از مسیح»، حضور «گیج‌گاه» در یک جشنواره آمریکایی و... از جمله دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود. 

پیشنهادهایی برای خواندن:

چرا از سوپرمن و بتمن استقبال می‌شود؟

۲۳۷هزار دلار برای یک نامه!

محمد دلاوری: به هیچ تجربه جدیدی نه نمی‌گویم!

چرا هچ فیلتری برای آموزش موسیقی وجود ندارد؟

همچنین گفت‌وگویی با مسعود نظر (نوازنده ویلن، موسیقیدان و مدرس موسیقی کودک) داشتیم؛ این مدرس پیشکسوت موسیقی کودک معتقد است: در فضای مجازی حساب و کتابی نیست و هر کسی با هر بضاعتی حضور دارد. مردم هم زرق و برق را می‌بینند و فرزند خود را نزد این افراد می‌فرستند. نمی‌توان با اصول من‌درآوردی و طی یک چرخه غلط آن هم بدون آموزش نت، حتی آهنگ «تولدت مبارک» را به درستی یاد داد.

معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره تجسمی فجر

در ادامه، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی، اعضای شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را منصوب کرد.

این عکس‌ها نفس‌های آخر یک زندگی را نشان می‌دهند

توصیه‌هایی برای پیش‌گیری از گم‌شدن در اربعین

افزون بر این‌ها، معاون سازمان حج و زیارت از استقرار ۸۴ ایستگاه و یک‌هزار نیرو برای راهنمایی زائران و پیگیری امور گم‌شدگان در اربعین خبر داد و گفت: بیشترین تعداد گم‌شده‌ها در مرزها و مبادی خروجی گزارش شده است.

درآمد چشم‌گیر گردشگری عربستان در ۹۰ روز

بر اساس منابع خبری عربستان سعودی، درآمد حاصل از گردشگری در این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با افزایش سه‌برابری، به حدود ۹.۸۶ میلیارد دلار رسیده است.

تخریب در دیوار چین

در خبری هم اعلام شد که بخشی از دیوار چین توسط کارگران در مرکز استان شانشی که از بیل مکانیکی برای حفاری استفاده می‌کردند، به شدت آسیب دیده و تخریب شده است.

کشف مجسمه‌های ۲۸۰۰ساله

در نهایت این‌که باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از معبدهای یونان مجسمه‌های باستانی را پیدا کرده‌اند که احتمالا به عنوان پیشکش اهدا شده بودند./ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر