امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۲/۶/۱۵ - ۰۰:۳۵ شناسه خبر : ۱۴۴۹۶

۳ هزار اثر هنرمندان ۵ کشور به اشکواره حسینی در آمل ارسال شد بیش از ۳ هزار اثر هنرمندان ۵ کشور به ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در آمل ارسال شده است.

به گزارش وارش نیوز/ دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: هنرمندان ۵ کشور ایران، عراق، سوریه، ترکیه وافغانستان تعداد ۳ هزار و ۷۸ اثر در شش بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند.

امید خزر افزود: این تعداد اثر از حدود هزار هنرمند وفعال فرهنگی در حدود چهار ماه گذشته تاکنون توسط دبیرخانه این اشکواره دریافت شده است.

وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با ۱۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس وپس ازآن بخش‌های " شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه" اعلام کرد.

 دبیر اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی ادامه داد: همه آثار دریافتی و درخواست شده از علاقمندان برای شرکت در این اشکواره دو موضوع مهم ومحوری " امام حسین (ع) و مدافعان حرم " بوده که در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

خزر زمان برگزاری این اشکواره را روز‌های ۱۶ تا ۲۷ شهریور اعلام کرد و افزود: آثار منتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثارتئاترخیانی و به مرور بخش‌های دیگراین اشکواره درمجتمع‌های فرهنگی وهنری، نگارخانه‌ها واماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان وعلاقمندان این بخش‌ها اکران خواهد شد.

به گفته وی، مراسم افتتاحیه این اشکواره عصرپنجشنبه درآستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران استانی وشهرستانی برگزار خواهد شد.

خزر، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

خزر، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویداد‌های بزرگ فرهنگی، مذهبی درسطح کشور بیان کرد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه‌ای اقدام کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر