امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۲/۶/۱۷ - ۱۹:۳۸ شناسه خبر : ۱۴۵۰۴
امام جمعه محمودآباد:
۱۷ شهریور ۵۷ یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه امروز یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: امروز به جمعه سیاه نام گرفت چراکه در ۱۷ شهریور ۵۷ رژیم منحوس زمان تصور کرد که مسلط بر امور شده است و توانست تمام امور را مدیریت کند؛ اعتصاب و راهپیمایی چندان جلوه‌ای ندارد و کارشناسان آن زمان اعلام کردند که اعتصابات مدیریت شده اما باری دیگر با جرقه‌ای و آتش زدن سینما رِکس آبادان، انقلاب به جوشش درآمد.

به گزارش وارش نیوز/ حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه لازمه هر چیزی در زندگی داشتن تقوا است، اظهار داشت: اگر تقوا نداشته باشیم زیارت اربعین و نماز نیز فایده‌ای ندارد؛ انسان می‌تواند انفاق کند اما به جای کسب ثواب، آزار و اذیت کند بنابراین انسان باید زیر چتر کلمه تقوا همه خوبی‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: امروز به جمعه سیاه نام گرفت چراکه در 17 شهریور 57 رژیم منحوس زمان تصور کرد که مسلط بر امور شده است و توانست تمام امور را مدیریت کند؛ اعتصاب و راهپیمایی چندان جلوه‌ای ندارد و کارشناسان آن زمان اعلام کردند که اعتصابات مدیریت شده اما باری دیگر با جرقه‌ای و آتش زدن سینما رِکس آبادان، انقلاب به جوشش درآمد.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: آن روز با آتش زدن عمدی بیش از 670 نفر در سینما مجدد انفجاری در کشور رخ می‌دهد و در آستانه ماه رمضان علما در پای منبر اتفاقات کشور را برای مردم تبیین می‌کنند و روز به روز انگیزه و شور انقلاب در مردم بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام جباری گفت: تا زمانیکه در تهران آیت‌الله مفتح نماز عید فطر را در تپه‌های قیطریه اقامه می‌کند؛ آنجا بصیرت افزایی کرد و با آمادگی مردم، رهبران انقلاب فراخوان دادند برای 17 شهریور برای اجتماع؛ رژیمی که با دستان خود ابزار هلاکت را فراهم می‌کند؛ اینگونه است و از زمان و آسمان رگبار و گلوله بر سر مردم یعنی یک اعدام دسته جمعی علنی.

وی یادآور شد: این اقدام ظالمانه باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد و با اینکار آن‌ها شعله انقلاب روزافزون شد تا به بهمن رسید و حقیقت آشکار و طاقوت مرگ خود را با 17 شهریور و دیگر فجایع رقم زد؛ امام فرمودند 17 شهریور؛ مکرر عاشورا و شهدای ما شهدای مکرر کربلا هستند و مردم ایران ای کاش خمینی در کنار شما بود و در کنار مدافعان حق کشته می‌شد.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به پشت‌سر گذاشتن اربعین حسینی و حماسه شورانگیز عنوان داشت: استکبار و رسانه‌های خارجی هجمه روانی شدید را علیه ملت ما قرار داد تا اربعین امسال بی‌روح باشد اما دولت مردان عراق اعلام کردند بیش از 22 میلیون نفر امسال در کربلا حضور داشتند و این یعنی جواب کوبنده به جبهه استکبار.

حجت‌الاسلام جباری ضمن تاکید بر اینکه دلدادگان ابا عبدالله در شهرها و روستاهای کشور پیاده‌روی اربعین را با مراسم جاماندگان اربعین و با شور به تصویر کشیدند.

وی در ادامه ضمن تبریک 22 شهریور روز وقف گفت: خسته نباشید به عزیزان در عرصه وقف می‌دانید که این موضوع اختصاص به اسلام ندارد بلکه قبل از اسلام ادیان گذشته نیز به وقف توجه داشتند اما اسلام تاکید بیشتری به این امر ورزید.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: نمونه بارز وقف کردن، وقف امیرالمومنین است که بسیار از چاه‌ها و نخلستان‌ها را وقف کرده و امروز نیز در مدینه شاهد آن آبراه‌های وقفی امیرالمومنین هستیم.

حجت‌الاسلام جباری در پایان با اشاره به اینکه اسلام نیاز به خرج و هزینه دارد، افزود: اگر منابعی ماندگار و مستمر باشد؛ آن وقف است بنابراین برادران و خواهران توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر