امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۵ - ۱۴:۳۹ شناسه خبر : ۱۴۵۱۰
استاندار مازندران:
ایجاد هنرستان‌های کشاورزی برای ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی در استان ضروری است وارش نیوز/ استاندار مازندران گفت: ایجاد هنرستان‌های کشاورزی برای ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان ضروری است و باید تعداد هنرستان‌های کشاورزی را در استان بالا ببریم.

 استاندار مازندران گفت: منطقه آزاد از بسترهای مهم برای فعال کردن کریدور تجاری شمال - جنوب به شمار می رود.

به گزارش وارش نیوز، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر شنبه در کارگروه اقتصادی مازندران با بیان اینکه این استان تشنه نگاه راهبردی است، افزود: متأسفانه در بسیاری از عرصه‌ها نگاه راهبردی نداریم.

استاندار مازندران زنجیره تأمین و زنجیره ارزش را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اگر زنجیره تأمین را نتوانیم پیاده کنیم نمی‌توانیم از زنجیره ارزش حرف بزنیم.

حسینی‌پور گفت: طرح عملیاتی زنجیره تأمین و ارزش در استان باید تهیه شده و راهبردهای ما برای سال‌های آینده باید مشخص شود.

وی با عنوان اینکه طی دو سال گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود اقتصادی استان انجام شد، گفت: از مهم‌ترین بسترها برای فعال کردن کوریدور شماره جنوب منطقه آزاد است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مناطق آزاد زیادی در کشور وجود دارد، گفت: منطقه آزاد مازندران منحصر به فرد است و این منطقه می‌تواند تحول شگرفی در فعالیت‌های اقتصادی استان ایجاد کند.

حسینی پور همچنین ساماندهی اتباع بیگانه را برای ساماندهی بازار اشتغال لازم دانست و گفت: در حاشیه تمامی شهرک‌های صنعتی با همکاری آموزش و پرورش، هنرستان‌های در جوار کار ایجاد کنیم و نیازهای این شهرک‌های صنعتی در این مراکز آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد کشاورزان ما زیر مقطع ابتدایی سواد دارند، گفت: ایجاد هنرستان‌های کشاورزی برای ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استان ضروری است و باید تعداد هنرستان‌های کشاورزی را در استان بالا ببریم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر