امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۶ - ۰۹:۵۵ شناسه خبر : ۱۴۵۱۹
فرمانده نیروی انتظامی محمودآباد :
کاهش ده درصدی سرقت در محمودآباد وارش نیوز/ فرمانده نیروی انتظامی محمودآباد گفت:هفته‌ی دفاع مقدس یک برهه‌ی برجسته از تاریخ کشور ماست که ما باید آن را دقیق بشناسیم و آن را به نسل‌های بعد از خودمان هم به خوبی بشناسانیم.

 

سرهنگ محمود حسین‌زاده ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در خصوص ارائه عملکردها، اظهار داشت: دستاوردهایی که دفاع مقدس برای ما داشته است، بحث حفظ تمامیت ارضی کشورمان بود که علی‌رغم تمام تهاجماتی که اکثریت کشورهای دنیا برعلیه ما داشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان را ندادیم و این افتخاریست که در برهه ی دفاع مقدس نصیب ما شده است. وی افزود: در دفاع مقدس ما عظمت و ظرفیتی که در داخل کشور داریم را شناختیم و متوجه شدیم به قول معروف اون عیاران دستمان آمد که چه کارهایی را می‌شودبا اتکا بر داخل و نیروهای خودی انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی محمودآباد گفت: هفته‌ی فرا جای امسال را با شعار “شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگذار ” آغاز کردیم .شهروند در صورت نهادینه شدن قانون مداری در یک جامعه می‌توان آن جامعه رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشته باشد بنابراین داشتن شهروند قانون مدار یکی از ضرورت‌هاییست و یکی از خواسته‌های است که باید برای تحقق آن تلاش بکنیم.

سرهنگ حسین‌زاده به امنیت یکی از دغدغه‌های جوامع بشری اشاره و بیان کرد: امنیت از دغدغه‌های جوامع بشری است که از بدو خلقت بوده است از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی موضوع مهمی مثل عدالت که از بالاترین ارزش‌های انسانی است نسبت به آن در درجه بعدی از اهمیت قرار می‌گیرد همانند اکسیژن است که انسان برای بقای خود به آن نیاز دارد.اگر اکسیژن نباشد نمی‌توانیم زندگی کنیم و مثل آن اگر امنیت در جامعه‌ای وجود نداشته باشد واقعا زندگی کردند غیرممکن است.

وی یادآور شد: اهمیت امنیت در آنجاست که در قرآن کریم بالغ بر ششصد آیه مستقیم یا غیر مستقیم به موضوع امنیت اشاره می‌کند و به آن اختصاص داده شده است. فرمانده نیروی انتظامی محمودآباد گفت: از دیدگاه امام علی علیه السلام امنیت لازمه‌ی زندگی اجتماعی و تعامل آسایش زندگی مردم به شمار می‌آید و از این منظر بدون امنیت اجتماعی جامعه‌ی اسلامی پایدار نخواهدشد و ثباتی نخواهد داشت. نعمت امنیت فراگیر است و تامین آن صرفا به عهده‌ی پلیس نیست و بر عهده‌ی آحاد مختلف جامعه قرار دارد.

سرهنگ حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در سایه‌ی امنیت است که سایر اقدامات اجتماعی اقتصادی فرهنگی مذهبی در جامعه شکل می‌گیرد و اگر در جامعه‌ای امنیت و احساس امنیت تحقق پیدا کند آن جامعه می‌تواند به سهولت به سایر اهداف خود دست یابد و ما مفتخریم که‌ در مجموعه‌ی فرماندهی انتظامی وظیفه خطیر تامین امنیت را بر عهده داریم.

وی عنوان داشت: امروز فرماندهی انتظامی این افتخار را دارد که در مقابل قانون گریزان و قانون شکنان که خلاف نظم عمومی حرکت می‌کنند با قاطعیت بایستد و پناهگاه مردم آسیب دیده باشد در این راه نیازمند همکاری آحاد مختلف جامعه هستیم. تامین امنیت همونطوری که عرض کردم به تنهایی وظیفه‌ی پلیس نیست و مشارکت دستگاه‌های اجرای می‌طلبد. آگاهی بخشی به جامعه جلب مشارکتهای عمومی اعتماد، جلب اعتماد عمومی ازجمله اقدامتی ایست که توسط پلیس دنبال می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی محمودآباد به جریان اغتشاشات و شنیدن صدای مردم اشاره کرد و افزود: مفتخریم در سازمانی خدمت می‌کنیم که در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان باب شهادت به روی این مجموعه و همکاران ماباز است. خصوصا از جریان اغتشاشات سال گذشته که بیشترین هجمه‌ها و بیشترین فشارها علیه انتظامی بوده به نحوی که روزانه شهید تقدیم این نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم.

سرهنگ حسین‌زاده اظهار کرد: شاید عوامل معاند در مخیله‌شان احساس دیگری نسبت به فراجا داشته اند و شاید احساس می‌کردند در جریان اغتشاش این نیرو با اغماض عمل می‌کند بله در جاهایی که نیاز بود ما صدای مردم را شنیدیم و در جاهایی که نیاز بود بحث آگاه سازی را انجام دادیم این نیرو صدای کسانی را که در بحث مدیریت کشور و نقاط ضعفی که وجود داشت و اعلام می‌کردند.

وی ادامه داد: خب شنید مردمی که به وضعیت نسبتا بد اقتصادی اعتراض داشتند، ما صداها رو شنیدیم آگاه‌سازی انجام دادیم و معتقدیم که با همت و تلاش مردم و درایت مسئولین نظام انشالله از این برهان عبور خواهیم کرد اما کسانی که از ابتدا با نیات پلید شوم و با قصد براندازی و اخلال در امورات نظام وارد معرکه اغتشاشات شده بودند را با جدیت برخورد کردیم و به مصداق آیه‌ی شریفه‌ی »اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم« نسبت به عوامل معاند و فتنه‌جو برخورد کرده مهربانی و رافت این نیرو هم در مقابل کسانی که به بعضی از مدیریت‌ها و مدیریت اعتراض داشتن را شنیدیم مطمینا تحت رهبری داهیان مقام معظم رهبری انشاالله ازاین افزوده شده و این برای ما از تمام این مواردی که عنوان کردم ارزشش بیشتر از اینکه مقام معظم رهبری فرزندان خودش را در این حوزه مورد تفقد قرار داده و از این نیرو تشکر کرده و اینها است که بر اقتدار پلیس می‌افزاید.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر