امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۴:۲۰ شناسه خبر : ۱۴۵۳۸

نمایشگاه تخصصی کودکان با رونمایی از ۲ کتاب در مازندران افتتاح شد وارش نیوز- نمایشگاه تخصصی « فرزندان، نشاط، آینده» به مناسبت هفته ملی کودک با حضور مسئولان در ساری افتتاح شد.

 هم‌زمان با هفته ملی کودک، نمایشگاه تخصصی فرزندان، نشاط، آینده ظهر دوشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و جمعی از مسئولان در ساری افتتاح شد.

روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تقدیر از مدیرکل کانون مازندران و سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری نسبت به برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ بومی و ملی است.

وی با تاکید بر هجمه‌های فرهنگی غرب بر فرهنگ کشورهای دیگر به ویژه ایران اظهار داشت: غرب در فضای فرهنگی خود، به دنبال تبلیغ و ترویج فرزندآوری و ایجاد نشاط و شادی برای کودکان است؛ اما برای مردم دیگر کشورها به ویژه ایران برعکس عمل نموده و در جهت تضعیف فرهنگ خانواده و حقوق کودکان برنامه‌ریزی و تلاش دارد.

وی از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی استقبال کر و ضمن بیان اینکه این نمایشگاه با هدف تقویت و توسعه فرهنگی شکل گرفته است؛ خواستار آن شد تا دستگاه‌های متولی حوزه کودک در خصوص معرفی فرهنگی بومی و ملی اهتمام داشته باشند.

حامد فاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز با ارائه گزارشی از برپایی این نمایشگاه و اهم برنامه‌های هفته ملی کودک از حمایت استانداری و دستگاه‌های عضو ستاد هفته ملی کودک نسبت به برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.

رونمایی از دو کتاب

در حاشیه این نمایشگاه معاون استاندار و مدیرکل کانون از دو کتاب: «فرهنگ جشن‌ها و بازی‌ها در غرب مازندران» و «روان‌شناسی بازی»، نوشته «سعید عشوریان» مربی کانون پرورش فکری مازندران و همچین نشریه فرهنگی، هنری و ادبی نوچ رونمایی کردند.

گفتنی است: نمایشگاه هفته ملی کودک مازندران با غرفه‌های بازی‌های بومی محلی، نجوم، کتاب‌خوانی، نمایش عروسکی، کاردستی، سفال‌گری، نمایشگاه آثار هنری و دستاوردهای مربیان و اعضای کانون و غرفه کانون زبان استان از ۱۷ تا ۱۹ ساعت ۸ تا ۱۴ ودر روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری آماده ارائه خدمات خدمات به کودکان، نوجوانان و خانواده است.

امسال هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» تعیین شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر