امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۹:۰۵ شناسه خبر : ۱۴۵۴۲

مدیرکل غله استان از تجهیز و راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در مازندران خبر داد وارش نیوز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تجهیز و راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان اتخاذ شد

 

  عباسعلی وفایی نژاد ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی سویا با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت این محصول تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی ۱ تا ۸ درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

مدیرکل غله استان مازندران از تجهیز و راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذی حساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع رسانی محیطی و صدور معرفی نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

وفایی نژاد تصریح کرد: راه اندازی مراکز خرید تضمینی سویا پس از اعلام نیاز توسط جهاد کشاورزی هر شهرستان صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران افزود: چهار هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول است که طبق آمار و پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل غله مازندران با بیان اینکه کشاورزان برای تحویل محصول می‌بایست در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام کرده باشند افزود: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

وی در پایان از کشاورزان مازندرانی خواست: به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام یا در زمانی که رطوبت محصول بالا می‌باشد خودداری نموده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر