امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۸ - ۱۱:۱۰ شناسه خبر : ۱۴۵۴۷

علت وقفه ۳ ساله ساخت بزرگ ترین بیمارستان فوق تخصصی شهرستان چالوس چیست؟! وارش نیوز- فرد خیری که سه سال گذشته برای ساخت بزرگ ترین بیمارستان فوق تخصصی سرطانی چالوس حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده برای اجرایی شدن این طرح مهم درمانی همچنان در انتظار پاسخ مسوولان امر برای تخصیص زمین است.

 

 

به گزارش وارش نیوز به نقل از ایرنا، موضوع ساخت بزرگ ترین بیمارستان فوق تخصصی شهرستان چالوس با همکاری یک واقف پس از مطرح شدن در شهریورماه سال ۱۳۹۹ رسانه ای شد و طبق گزارش های رسمی، فردی همان زمان به نیات واقف بابت اجرایی شدن این طرح بهداشتی و درمانی حدود ۲ هزار میلیارد ریال بابت ساخت این بیمارستان پرداخت کرد و این مورد در اداره وقف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت هم ثبت شده است.

با توجه به کمبود اعتبارات دولتی برای اجرایی شدن چنین طرح های مهم درمانی در نقاط مختلف کشور، ضروری است مسوولان امر نسبت به تحقق این نیاز اساسی اهالی غرب مازندران تلاش جدی داشته باشد چرا که در این طرح درمانی فرد خیر پیشقدم شده که باید حمایت های لازم برای اجرایی شدن آن در چالوس صورت گیرد.

پیش از این مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در گزارشی به ایرنا گفته بود اقدامات لازم برای اجرایی شدن طرح از جمله مجوزهای اولیه ساخت بیمارستان، جانمایی محل اجرای طرح، طرح های مطالعاتی و کارشناسی و تهیه نقشه انجام گرفته و موضوع با مسوولان دست اندرکار از جمله معاون هماهنگی امور استانداری در میان گذاشته شد و قرار است این طرح در منطقه مازوپشته شهرک "نواب" چالوس اجرایی شود.

 

افزون بر این پیگیری ها، حدود ۱۲ هزار متر مربع زمین هم بابت اجرایی شدن طرح از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران - نوشهر واگذار شده و ضمن آنکه استعلامات ۱۶ گانه نیز بنا به آخرین گزارش رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت دریافت شده است و هم اینک این پرونده به اداره کل راه و شهرسازی ارسال و در اختیار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران قرار گرفته است.

این طرح درمانی یکی از نیازهای ضروری شهرستان های غرب مازندران است که در زمان حاضر با کمبود امکانات درمانی مواجه است، شماری از اهالی غرب مازندران طی تماس به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر نوشهر از اجرایی نشدن این طرح به خاطر بی توجهی در پاسخ مسوولان امر انتقاد کردند و گفتند: بی توجهی مسوولان امر در اجرایی نشدن این طرح درمانی جای تاسف است.

غرب مازندران با کمبود امکانات درمانی مواجه است

آنان تاکید کردند غرب مازندران از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در رنج بوده و بیماران این منطقه به خاطر نبود بسیاری از امکانات درمانی مجبور می شوند برای درمانشان به مرکز استان یا به تهران سفر کنند.

غرب مازندران علاوه بر موارد یادشده، میلیون ها مسافر و گردشگر را خدمات می دهد ضمن این که در سه دهه اخیر بسیاری از این گردشگران در این منطقه خانه دوم دارند که به عنوان مثال فقط در شهرستان نوشهر شمار واحد مسکونی ۱۱۵ هزار واحد است در حالی جمعیت بومی شهر نوشهر ۳۸ هزار نفر است. این آمار در دیگر شهرستان های غرب مازندران شامل نور، چالوس، کلاردشت، عباس آباد؛ تنکابن و رامسر وجود دارد.

 

نیاز به پاسخ مدیرکل راه و شهرسازی است

رشید رضاپور رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : براساس شرح وظایف تمامی کارهای اداری برای اجرایی شدن این طرح درمانی در این منطقه انجام گرفته و حتی موضوع به اطلاع معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم رسانده شد و این مقام مسوول با جدیت پیگیر ساخت بیمارستان است.

وی اظهار کرد : بابت دریافت استعلامات ۱۶ گانه تمامی ادارات مرتبط به ویژه خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و بهداشت و درمان هم نظر مساعد داده اند و مشکلی از لحاظ ساخت در منطقه مازوپشته ندارد منتهی آنچه شنیده شده سند زمین باید به نام اداره کل راه و شهرسازی ثبت شود که متاسفانه چند ماهی است هنوز به این پرونده پاسخ داده نشده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت : هم اینک کارکنان این نهاد به طور مداوم برای پاسخ دهی هرچه زودتر مدیرکل راه و شهرسازی پیگیر این پرونده هستند و به ظاهر کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی امیدوارانه پاسخ داده اند روند پاسخ دهی به این پرونده گام های پایانی را طی می کند.

شهرستان چالوس با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر دارای یک سه نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

 

لزوم توجه بیشتر مسوولان به غرب مازندران

امام جمعه نوشهر هم با تاکید بر ارتقای زیرساخت های شهرستان های غرب مازندران گفت: غرب مازندران از جمله مناطق مهم گردشگری ایران است و مسوولان کشوری برای تقویت زیرساخت شهرستان های این منطقه باید توجه ویژه کنند.

آیت الله محمود مشایخ، جاده، بیمارستان و مساله درمان و دارو، مراکز خدمات رسان و عابر بانکها را از جمله زیرساخت های منطقه برشمرد و بر ضرورت ارتقای آن از سوی نهادهای مربوط کشوری تاکید کرد.

وی تصریح کرد : سوال این است آیا برای خدمات رسانی به این حمعیت ثابت و شناور به عنوان مثال یک واحد اورژانس ۱۱۵ پاسخگوست؟ و مسوولان امر باید امکاناتی که برای خدمات رسانی مطلوب به این جمعیت لازم است در نظر بگیرند تا نه مسافران و نه اهالی عذاب بکشند.

شهرستان های غرب مازندران نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر علاوه بر جمعیت ثابت یک میلیون نفری سالانه پذیرای میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است که با کمبود امکانات درمانی مواجه است. البته در دولت مردمی سیزدهم گام های برای رفع این مشکل برداشته شده که اهالی امیدوارند ارایه این امکانات بیشتر بشود.

در زمان حاضر بیش از یک هزار خانه بهداشت، ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی، ۵۴ پایگاه، ۲۶ بیمارستان دولتی و ۱۴ بیمارستان خصوصی با حدود پنج هزار تخت مجموعه های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر