امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۱۱:۴۱ شناسه خبر : ۱۴۶۵۲

۱۱ هزار و ۳۴۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی خراسان‌شمالی به بانک معرفی شد معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی اخیرا به استان ابلاغ و ۱۱ هزار و ۳۴۲ نفر از متقاضیان به بانک های استان معرفی شد.

وارش نیوز: علی روحانی اظهار داشت: چهار هزار و ۸۸۸ فقره از پرونده های معرفی شده به بانک ها منجر به عقد قرارداد شد که شتاب دهی در پرداخت این تسهیلات در اولویت است.

وی افزود: پیش از این سهم روستاییان استان از مقاوم سازی مسکن، دریافت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بود اما امسال این رقم به ۱۴ هزار فقره تسهیلات افزایش یافته و سه برابر شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با عاملیت ۹ بانک پرداخت و پیش بینی می شود با پرداخت این منابع، شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی استان ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات متمم به متقاضیان گفت: پنج هزار پروژه مسکن ناتمام در روستاهای استان وجود دارد که برای سرعت دادن به تکمیل آن پنج هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن به عنوان تسهیلات متمم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این منابع با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار قرار می گیرد.

ایرنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر