امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۰:۱۴ شناسه خبر : ۱۴۶۷۸
در ۱۱ ماهه سال جاری انجام شد؛
کاشت ۳۳۰ هزار اصله نهال در عرصه های طبیعی خراسان شمالی/ تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار نهال از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۳۳۰ هزار اصله نهال در عرصه های طبیعی خراسان شمالی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کاشته شده است.

وارش نیوز: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار داشت: تا کنون یک میلیون و ۸۲۰ هزار نهال در بخش خصوصی و دولتی تولید شده که از این تعداد ۱۹۰ هزار نهال در قالب ۶۰ پویش مردمی استان کاشته شده است.

علی اسدی با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور افزود: در این طرح سهم استان در هر سال دو میلیون و ۷۰۰ هزار نهال است که پیش بینی می شود تا پایان طرح ۴ ساله کارشت درخت مردمی ، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در استان کاشته شود.

وی همچنین با اشاره تامین نهال از دیگر استان ها گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نهال صنوبر از استان های شمالی و استان آذربایجان شرقی تامین شده که تا کنون ۶۰ هزار اصله نهال از این گونه برای توسعه زراعت چوب در مناطق استان توزیع شده است.

وی گفت: این نهال، از جمله نهال های کم آب طلب و گونه های اقتصادی همچون: بادام، پسته، انار، انحیر،صنوبر و اقاقیا هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی در ادامه از انجام ۱۲ پروژه مکانیکی در راستای فعالیت های آبخیز داری در سطح بیش از ۸۴ هزار هکتار خبر داد و گفت: ۶۸۸ هکتار نیز عملیات بیولوژیک انجام شده است.

انتهای خبر/.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر