امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۱۲:۳۶ شناسه خبر : ۱۴۷۶۶

تایید ثبت و صدور تمامی صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق ماده ۹ قانون امور مالیاتی کشور تمامی ثبت و صدور صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان مورد تایید قرار خواهد گرفت.

وارش نیوز: 

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق ماده ۹ قانون امور مالیاتی کشور تمامی ثبت و صدور صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان مورد تایید قرار خواهد گرفت.

 

 سازمان امور مالیاتی کشور به فروشندگان عضو سامانه مودیان توصیه کرد که برای  بهره‌مندی از مزایای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اقداماتی از جمله صدور و ثبت همه صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان، تسریع در ثبت صورت حساب‌های فروش نسیه و ترغیب خریداران برای واکنش سریعتر به آنها  انجام دهند.

در همین زمینه اشکان هراتی معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور گفت:تسریع فروشندگان در ثبت صورتحساب‌های فروش حق‌العمل‌کاری و ترغیب آمران برای واکنش سریع به آنها از جمله اقداماتی است که در حوزه سامانه مودیان مالیاتی باید به آن توجه شود.

وی افزود: ترجیحاً صدور و ثبت  تمامی  صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان صورتحساب‌های الکترونیکی با رعایت ماده ۹ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه رو مؤدیان مورد قبول بوده و قابل رسیدگی نیست.

هراتی با بیان اینکه  تسریع در ثبت صورت حساب‌های فروش نسیه و ترغیب خریداران برای واکنش سریع‌تر به آنها  باید در دستور کار قرار گیرد افزود: با توجه به فرصت ۲۱ روزه صورتحساب الکترونیکی از تاریخ صدور تا ثبت در سامانه مؤدیان و نیز مهلت ۳۰ روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب اگر خریدار صورتحساب را تا ۳۱  فروردین ۱٤۰۲تأیید نکند با توجه به عدم رعایت قسمت اخیر تبصره ۱ ماده ٤ قانون مالیات  بر ارزش افزوده فروش از حیث آثار مالیات بر ارزش افزوده نقدی محسوب میشود.

 وی  یادآور شد: به اندازه کل مبلغ صورتحساب از حد مجاز موضوع ماده ۶ دوره جاری فروشنده کسر خواهد شد همچنین  فروشنده به اندازه کل مبلغ صورتحساب الکترونیکی مشمول مالیات و عوارض فروش در دوره صدور  صورت حساب خواهد شد.  

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر