امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۳:۵۰ شناسه خبر : ۱۴۹۲۱

صادرات مرکبات مازندران در یکسال اخیر از پنج هزار تُن به ۷۰ هزار تُن افزایش یافت مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان این که صادرات مرکبات مازندران از پنج هزار تن به ۷۰ هزار تن در یک سال اخیر رسید، گفت: روند صادرات محصولات کشاورزی مازندران بدون وقفه در حال انجام است.

به گزارش وارش نیوز ؛ سید رحیم بخشی روز پنجشنبه افزود: صادرات کیوی مازندران به کشورهای مختلف از ۱۰ هزار تن به ۲۰ هزار تن در سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: مازندران با تولیدسالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی با تولید ۱۷ محصول راهبردی رتبه اول کشور را دارا است.

بخشی با بیان این که صادرات برای هر کشوری پیش نیاز سرمایه گذاری و رونق تولید است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان در منطقه مرزی قرار دارد و دارای بنادر و فرودگاه های مهمی است رونق صادرات از این استان در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران ادامه داد: کشاورزی و گردشگری ۲ زنجیره ارزش در استان معرفی شدند که استاندار جدید مازندران نسبت به رونق در این دو ارزش اهتمام جدی دارد.

بخشی با بیان این مطلب که در سال گذشته پنج واحد تولیدی در نمایشگاه "ایران اکسپو" شرکت کرده بودند، بیان داشت: مازندران در اردیبهشت امسال با ۲۷ واحد تولیدی در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: نمایش توانمندی کالاهای تولیدی در "ایران اکسپو" فرصت مناسبی است تا ظرفیت های ممتاز تولیدی و صادراتی این استان در جهان مطرح شود.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر