امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۱:۴۲ شناسه خبر : ۱۶۴۷۱
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در نشست خبری مطرح کرد:
دولت سیزدهم بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در حمل و نقل استان هزینه کرد / آسفالت ۱۶۸ کیلیومتری راه روستایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از هزینه کرد ۲۵ هزار و ۸۹۹ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال دولت سیزدهم در حمل و نقل استان خبر داد.

وارش نیوز، محمد مشتری در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم و طرح ویژه تابستانی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای طرح های مختلف از جمله ساخت و آسفالت راه های روستایی به طول حدود ۱۶۹ کیلومتر، روکش تقویتی به طول بیش از ۴۴۳ کیلومتر، روکش راه های روستایی و فرعی به طول بیش از ۳۴۹ کیلومتر، ساخت و تکمیل ۲۰ دستگاه پل ضروری و ایجاد سه با مجتمع خدمات رفاهی است.

وی همچنین در خصوص نقاط پرحادثه استان افزود: در دولت سیزدهم ۳۴ نقطه پرحادثه رفع شده که هشت نقطه باقی مانده، و طی ۱۵ روز آینده آن‌ها نیز رفع خواهند شد.

*هزینه کرد هشت هزار میلیارد برای راه روستایی

وی گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۸.۹ کیلومتر راه روستایی با اعتبار هشت هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه در حوزه آسفالت راه روستایی از میانگین کشوری عقب تر هستیم گفت: متوسط آسفالت راه های روستایی استان ۷۸.۲ درصد است در حالی که میانگین کشوری این حوزه ۸۵.۱ درصد بوده  لذا خراسان شمالی 6.9 درصد از میانگین کشوری عقب تر است.

مشتری در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۶ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آماده آسفالت است که در این خصوص با پیمانکار قرارداد منعقد شده و به زودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود.
این مسئول اظهارکرد: ۱۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با ۵۷۸ کیلومتر از راه آسفالته محروم است و ۳۴ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

*افزایش تعداد ماشین آلات راهداری

مشتری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر درصد فرسودگی ماشین آلات راهداری خراسان شمالی به ۳۰ درصد رسیده است بیان داشت: طی سه سال گذشته ۳۹ دستگاه ماشین آلات راهداری جدید به سیستم راهداری استان اضافه شده است.

وی در ارتباط با سامانه و تجهیزات هوشمند نیز بیان کرد: درصدد هستیم تا تعداد دوربین‌های نظارتی، ثبت تخلف و ... را افزایش دهیم و  در حال حاضر ۱۰۰ درصد راه‌های اصلی و شریانی تحت پوشش این دوربین‌ها قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد از راه‌های فرعی با دوربین‌های مورد نظر هوشمندسازی شده و به دنبال آن هستیم تا سطح پوشش را افزایش دهیم.

وی به تصادفات جاده ای نیز اشاره کرد و گفت: تصادفات اتفاق افتاده در سال گذشته بیشتر در راه‌های اصلی بوده اما امسال در راه‌های فرعی و روستایی زیادتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای سفر ایمن مسافران تابستانی اقدامات خوبی در حوزه بهسازی، احداث و روکش آسفالت و آشکارسازی در طول محورها شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر