امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۴/۳۱ - ۱۲:۰۰ شناسه خبر : ۱۶۷۱۲
رییس مرکز تحقیقات، حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
۷۰ درصد از حادثه ها در کارگاه های زیر ۱۰ نفر رخ می دهد/ ضعف و نبود نظارت ها بر روند فعالیت کارگران در کارگاه های کوچک رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بررسی حادثه های ناشی از کار در کشور نشان می دهد ۷۰ درصد از حادثه ها در کارگاه های زیر ۱۰ نفر اتفاق افتاده است، در شهر ایلام که کارگاه صنعتی بزرگ ندارد، شمار حادثه ها بیش از عسلویه است و این نشان از ضعف و نبود نظارت ها بر روند فعالیت کارگران در کارگاه های کوچک است.

وارش: حبیب ا.. جلیلی در دومین جلسه قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان کارگاههای کمتر از ۱۰ نفر در قالب طرح (آماک) از ارائه آموزش در کارگاه های زیر ۱۰ نفر برای نخستین بار در کشور، به صورت رایگان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری مقرر است حدود ۱۰۰ هزار نفر ساعت در این کارگاه ها برنامه های آموزش برگزار شود.

وی تعداد کارگاه های زیر ۱۰ نفر کارگر را ۷۶۰ هزار نفر در کشور عنوان کرد و بیان داشت:۲ میلیون نفر کارگر را زیر پوشش دارند و بر این اساس این میزان اعتبار پاسخگوی نیاز برای اجرای برنامه های آموزش نیست و شمار اندکی از کارگران می توانند از این آموزش ها بهره مند شوند.

جلیلی گفت: آموزش مهم ترین موضوع برای نجات جان و حفاظت و صیانت از جان کارگان در کارگاه ها است از این رو تلاش داریم تا با ارائه آموزش های لازم، ایمنی در کارگاه ها ارتقا یابد.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر