امروز : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۲۰:۴۰ شناسه خبر : ۱۷۴۴۲
معاون سازمان زندان‌های کشور:
۹۲درصد زندانیان کشور به صورت هوشمندسازی مراقبت می‌شوند معاون سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه ۹۲درصد زندانیان کشور به صورت هوشمندسازی مورد مراقبت قرار می‌گیرند، گفت: در چند سال اخیر ۵۶ درصد در حوزه سخت افزاری افزایش تجهیزات در زندان‌های کشور محقق شده است.

به گزارش وارش نیوز ؛  حمیدرضا ابراهیمی یکشنبه ۱۱ شهریور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های مازندران اظهار کرد: اداره علمی زندان و زندانیان مورد تاکید دستگاه قضایی است و این مهم در ماموریت‌های سازمان زندان‌های کشور مورد اهتمام قرار گرفت.

وی با اظهار این که زندان پدیده نامطلوب در جامعه است، اما افراد شرور باید در این زندان تربیت شوند، افزود: امنیت و آسایش جامعه پس از عدالت مورد تاکید است.

ابراهیمی با بیان اینکه بیشترین زندانیان کشور با اصلاح و تربیت با آنان برخورد می‌شود، بیان کرد: اجرای کامل قانون در مجازات‌های جایگزین حبس، آزادی‌های مشروع و قانون صلح و سازش مورد تاکید است.

وی با اظهار اینکه هزینه‌های نگهداری و برنامه‌های اصلاح و تربیتی و امنیتی زندان های کشور به مراتب بیشتر از برنامه‌های پیشگیری است، گفت: حبس زدایی و کاهش جرم های کیفری در زندان های کشور مورد تاکید است و طبق آمار، سرقت و مواد مخدر بیشترین جرم زندانیان است.

ابراهیمی ادامه داد: طرح مولد سازی دارایی‌های دولت، ایجاد اشتغال پایدار و هوشمند سازی سه محور اساسی برنامه‌های سازمان زندان های کشور است.

معاون سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه شمار زندانیان کشور رو به افزایش است، ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۹۵ همت بدون توجه به نرخ تورم برای رسیدن به فضای فیزیکی استاندارد و طبقه بندی زندانیان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ طرح مولد سازی زندان‌های کشور به ارزش  ۳۵ همت شناسایی شده‌است، گفت: طی یکسال گذشته ۵۰ هزار نفر از زندانیان کشور در طرح مهارت آموزی اشتغالزایی مشارکت کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: سرانه فضای زندان‌های کشور ۱۰ متر است که با استاندارد ۱۳ متری، فاصله داریم.

قابل ذکر است ؛ حمیدرضا پوریانی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های مازندران معرفی و از علی استادی که از آذرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیر کل زندان‌های مازندران منصوب شده بود، تکریم صورت گرفت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر