امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۶/۲۴ - ۱۷:۴۹ شناسه خبر : ۱۷۵۹۲
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبرداد
کاهش ۱۴ درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی طی پنج ماه امسال در مازندران مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: طی پنج ماه امسال ۲۳۶ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷درصد کاهش داشت.

به گزارش وارش نیوز ؛ دکتر علی عباسی امروز در گفت‌وگو با رسانه‌های استان اظهار کرد: بر اساس آمارها، ۱۹۷ نفر از تلفات تصادفات پنج ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب شهرستان‌های امل با ۳۴ فقره، ساری با ۲۷ مورد و بابل با ۳۲  فوتی است، افزود: این در حالی است که در شهرستان گلوگاه فوتی گزارش نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیشترین کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی را در محور برون شهری و راه روستایی دانست و یادآور شد: از ۲۳۶ کشته تصادفات پنج ماهه امسال، ۱۸۱ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با کاهش ۹درصدی ) و ۵۵ نفر در حوادث درون شهری، ( با کاهش ۳۵ درصدی )  گزارش شده است.

این مسئول از کاهش ۳ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی خبرداد و گفت: ۵ هزار و۹۷۵ نفر طی پنج ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر