امروز : شنبه ۵ آیان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۳/۸/۴ - ۲۱:۰۷ شناسه خبر : ۱۸۰۶۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:
ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند نگاه تحول خواه و تحول آفرین است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته کتاب جمهوری اسلامی، گفت: فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند کارشناسان و مدیران کتابخوان و برخوردار از نگاه تحول خواهی و تحول آفرینی است.

وارش/ علی منتظر/  عزیززاده گرجی در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام و بویژه جبهه مقاومت، اظهار کرد: شهادت سلسله وار فرماندهان و رهبران در طول تاریخ همواره نشان داد که این ترورها نه تنها جریان اصیل اعتقادی و انقلابی را متوقف نمی‌کند، بلکه سرعت آن و گستره فعالیت شان را عمیق‌تر و بیشتر می کند، فعالیت جبهه مقاومت روز به روز با قدرت بیشتر و ان شاءالله تا رسیدن به پیروزی و نصرت ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص برنامه‌های هفته کتاب، بیان کرد: علی رغم اینکه در عصر پیشرفت و زیست صنعتی هستیم و به ظاهر با کتاب فاصله گرفتیم، بحمدالله می‌بینیم که کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده است، بلکه گسترده‌تر و با تنوع بیشتری در موضوعات مختلف مسیرش را ادامه می‌دهد.

عزیززاده گرجی افزود: وجود قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ... نشان از پرچم داری اسلام و مسلمین در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

او ادامه دادند: فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند کارشناسان و مدیران کتابخوان و برخوردار از نگاه تحول خواهی، تحول آفرینی و ... است.

وی برلزوم فرهنگسازی در حوزه ترویج کتابخوانی تاکید و بیان کرد: باید تبلیغ فواید کتابخوانی بین اقشار مختلف تبیین شود تا فرد برای حضور در فروشگاه کتاب و خرید این کالای فرهنگی اهتمام داشته باشد.

عزیززاده گرجی، با بیان اینکه هزینه در حوزه ترویج کتابخوانی، سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: صعود به قله های معرفت و کمال به واسطه کتاب اتفاق می افتد و اگر برای کتاب و کتابخوانی هزینه شود، قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

معاون استاندار با بیان اینکه شیوه های مسئله سازی در حوزه ترویج کتابخوانی باید متناسب با نیاز و سلیقه مخاطب طراحی و اجرایی شود، ادامه داد: باید نیازسازی شود تا دانش آموز و دانشجو خود را موظف به مطالعه بداند.

عزیززداه گرجی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارائه عملکرد دستگاهاست نه فرصت ایجاد یک برنامه، افزود: از کتاب باید فعالیت های فرهنگی استخراج شود تا پیام کتاب با زبان هنر برای مردم تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، گفت: نمایشگاه کتاب باید در مدارس به همت دانش آموزان برپا شود تا دانش آموزان کتاب های خود را با همسالانشان به اشتراک بگذارند و با این شیوه با کتاب های تازه آشنا شوند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تجلیل از کتاب فروشی ها که با وجود مسائل مختلف همچنان به فروش کتاب های خوب اشتغال دارند، در هفته کتاب مورد توجه باشد، افزود: تجلیل از نو مولفان، ناشرین، کتابداران و ... نیز مهم است.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات مجازی و محیطی برای ترویج کتابخوانی، بیان کرد: فرصت گفتگو و مباحثه در نشست های نقد و بررسی کتاب فراهم شود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه باید زمینه طراحی پوستر های متناسب با ترویج کتابخوانی از سوی دستگاه های فرهنگی استان فراهم شود تا مخاطبین با مشاهده این کارهنری اثرگذار جذب کتاب و کتابخوانی شوند، گفت: جذابیت در طراحی فعالیت های گرافیکی برای بیان محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر