امروز : پنج شنبه ۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۹/۲۰ - ۱۸:۲۱ شناسه خبر : ۱۸۶۱۷
مدیرکل فرودگاه‌های استان:
بخش خصوصی برای جذب پرواز در فرودگاه‌های مازندران کمک کند مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در خصوص فرودگاه نوشهر با بیان اینکه موانعی در اطراف این فرودگاه وجود دارد که موجب محدودیت عملیاتی در این فرودگاه شده است، گفت: از بخش خصوصی برای جذب پرواز در فرودگاه‌های سه‌گانه استان کمک می‌خواهیم.

به گزارش وارش نیوز ؛ اکبر حسنی سه‌شنبه ۲۰ آذرماه در حاشیه حضور در دفتر استانداری غرب مازندران واقع در نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به دلایل ترک شرکت‌های هواپیمایی از دو فرودگاه نوشهر و رامسر، اظهار کرد: در سال ۹۷ ما حدود هزار و ۴۷۰ پرواز در فرودگاه رامسر داشتیم و یک سال بعد در سال ۹۸ تعداد پروازها ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد و به بیش از ۷۰۰ پرواز رسید و مجددا در سال ۹۹ باز هم کاهش یافت و در نهایت در سال ۱۴۰۱ به هفته‌ای دو پرواز رسید.

وی با بیان اینکه از سال گذشته که فرودگاه استان را تحویل گرفتم در فرودگاه رامسر از هفته‌ای دو پرواز به هفته‌ای پنج پرواز افزایش یافت، گفت: پروازهای تهران افزایش یافت و پروازهای مشهد و عسلویه برقرار شد و در حال حاضر نواقص ترمینال جدید این فرودگاه برطرف شد و به بهره‌برداری رسید که پارسال و امسال پرواز اربعین در آنجا انجام‌ شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در فرودگاه رامسر، تصریح کرد: دو هفته گذشته به علت شرایط جوی ایرلاین‌ها به‌صورت یک طرفه پروازها را ابطال کردند که برخلاف توافق انجام شده است.

حسنی افزود: شرکت‌های هواپیمایی با ما پروازهای برنامه‌ای را تدوین می‌کنند و برای ابطال پروازها باید دلیل موجهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط آب و هوایی مساعد نباید پروازها ابطال شود، گفت: متولی شرکت‌های هواپیمایی فرودگاه نیست بلکه سازمان هواپیمایی کشوری است که در این خصوص مکاتبات مربوطه انجام شد و نمایندگان مجلس منطقه و استاندار مازندران پیگیر موضوع هستند.

وی در خصوص فرودگاه نوشهر با بیان اینکه موانعی در اطراف این فرودگاه وجود دارد، تصریح کرد: این موانع موجب محدویت عملیاتی در این فرودگاه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران ادامه داد: یک شهرک مسکونی در محدوده پروازی قرار دارد که این باعث پایین آمدن مقدار زیادی از ضریب ایمنی در فرودگاه نوشهر شده است و شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز به نوشهر ریسک نمی‌کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: برای برون رفت از این موضوع پارسال بخش خصوصی در فرودگاه رامسر عملکرد خوبی داشت و از طریق جذب گردشگر، پرواز مسقط - شیراز - رامسر را برای ۱۶ هفته برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه فرودگاه متولی احداث، نگهداری و تجهیز فرودگاه است و با توجه به تعداد کم ناوگان هوایی کشور و رقابت در این زمینه، برای اینکه پرواز را به یک فرودگاهی بیاوریم در بین استان‌ها زیاد است.

این مسئول تاکید کرد: از بخش خصوصی برای جذب پرواز در فرودگاه‌های سه گانه استان کمک می‌خواهیم.

حسنی با اشاره به شرکت وارش به عنوان یک شرکت هواپیمایی مازندرانی گفت: از این شرکت خواستیم که علاوه بر فرودگاه ساری، دو فرودگاه دیگر استان را تحت پوشش قرار دهد.

خبرنگار : سپیده پورشعبان

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر