امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۷/۹/۲۷ - ۲۱:۰۷ شناسه خبر : ۳۵۷۱

برپایی میزگرد وحدت حوزه و دانشگاه؛ تشکیل کمیته وحدت حوزه و دانشگاه در مازندران میزگرد وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دفتر تسنیم مازندران در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل برگزار تا زمینه‌ای برای تشکیل کمیته وحدت حوزه و دانشگاه در استان شود.

وارش نیوز:به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران،همزمان با سالروز 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه خبرگزاری تسنیم مازندران نشست مشترک حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) و دانشگاه فناوری‌های تخصصی نوین شهرستان آمل را برگزار کرد.

در این نشست روسا، اساتید و طلاب دو نهاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و دانشگاه فناوری‌های تخصصی نوین آمل در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.

تشکیل کمیته وحدت حوزه و دانشگاه

رئیس حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در این نشست مشترک با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از عوامل این وحدت پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: در عرصه وحدت بین حوزه و دانشگاه فناوری باید مزرعه نمونه‌ای را با همکاری این دو نهاد ایجاد کنیم تا گام های عملیاتی این وحدت برداشته شود.

حجت‌الاسلام احمد غلامیان با اعلام اینکه در عرصه وحدت بین حوزه و دانشگاه هنوز با آن کار اصلی یعنی وحدت عملی و بر پایه منویات مقام معظم رهبری(دام ظله) فاصله داریم که امیدواریم این عرصه فراهم شود، عنوان کرد: در حوزه علوم انسانی بین حوزه و دانشگاه همراهی نسبی وجود دارد اما باید بیشتر شود اگر چه در بخش علوم تجربی و مهندسی فعالیت کمتری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه متون روایی ما عمدتا برای تبیین احکام الهی و اخلاق و آداب و اعتقادات است ولی اهل بیت در پاسخ برخی از دانشمندان آن زمان پرده از اسرار عالم طبیعت گشوده و اشارات لطیفی به موضوعات علمی و رازهای موجود در خلقت کردند که بررسی این گونه روایت با همکاری دانشگاه برای در نور دیدن قله‌های پیشرفت علمی و فنی بسیار مهم است، افزود: همیشه جزو آرزوهای ما بود که یک کارگروه مشترکی از دانشمندان حوزه و دانشگاه در رشته‌های مختلف تشکیل شود تا با نگاه تخصصی به روایات ما سرفصل‌های فناوری را استخراج کنند.

غلامیان از ناکافی بودن رشد وحدت بین حوزه و دانشگاه پس از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب عنوان و مطرح کرد: در این زمینه نخستین سوالی که در امر وحدت حوزه و دانشگاه پیش می‌آید این است که باید موضوع وحدت حوزه و دانشگاه مفهوم شناسی شود. یعنی مراد از وحدت جهت چیست، آیا وحدت در هدف است یا وحدت در مصداق و یا منظور دیگری داریم که اگر این بحث خوب بررسی و تنقیح شود ما پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر