امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۳/۲۰ - ۱۴:۵۸ شناسه خبر : ۶۹۹۱

اجرای طرح دریا در ۴۷ نقطه از سواحل مازندران وارش نیوز/ فرمانده انتظامی مازندران از اجرای طرح ساماندهی سواحل دریا در ۴۷ نقطه از سواحل استان در تابستان امسال خبر داد.


به گزارش  وارش نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی اظهار کرد: طبیعت سرسبز استان مازندران و جاذبه‌های طبیعی این استان به ویژه دریا و جنگل، نعمتی الهی است که به مردم ایران زمین و استان مازندران عطا شده لذا استفاده از این مواهب الهی در جهت توسعه صنعت گردشگری و در پی آن توسعه اقتصادی و اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: به دلیل استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از مناطق شمالی ایران به ویژه استان مازندران، حجم بالای سفرهای تابستانی، علاقه  خانواده‌ها به استراحت و تفریح در سواحل دریا، فرصت مغتنمی است تا با مدیریت صحیح منابع و اختصاص اعتبارات ملی در جهت توسعه صنعت گردشگری با هدف ارتقاء فرهنگ بومی و محلی و استفاده از فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها دیگر مناطق ایران، گامی موثر در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی برداریم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت قرمز برخی استان‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری با توجه به افزایش حجم مسافرت‌ها به این استان تاکید کرد.

میرزایی در ادامه با اشاره به اجرای پیش از موعد طرح تابستانه پلیس از تعطیلات عید سعید فطر، گفت: هدف از اجرای این طرح برقراری نظم و امنیت ترافیکی، انتظامی در چهار محور دریا، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، محورهای مواصلاتی و شهرها است که با به کارگیری همه امکانات و تجهیزات و بسیج منابع با همکاری و تعامل سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی سواحل دریا امسال در طول بیش از 338 کیلومتر از 487 کیلومتر ساحل دریا اجرایی شد، افزود: طرح ساماندهی سواحل دریا در استان با محوریت استانداری و تشکیل کمیته‌های 12گانه اجرایی شده که در این راستا فرماندهی انتظامی استان به عنوان مسؤول کمیته امنیت تامین نظم و امنیت اجتماعی و ترافیکی را برعهده دارد .

 فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه طرح ساماندهی سواحل دریا در 47 نقطه از سواحل دریا از 20 خردادماه اجرایی می‌شود، ادامه داد: 41 چادر مردانه و37 چادر زنانه برای شنا و استفاده صحیح از دریا با امکانات لازم و با حضور ناجیان غریق پیش‌بینی شد.

میرزایی از شناسایی 358 نقطه حادثه‌خیز در سواحل دریا خبر داد و گفت : در سال گذشته به علت عدم آشنایی به فنون شنا و حضور در مناطق ممنوعه بیش از 58 تن از هموطنان در دریای مازندران غرق شدند که در مقایسه با سال قبل از آن 5 درصد کاهش داشته است.

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد ضمن توجه به هشدارهای پلیس و عوامل امداد و نجات در سواحل از شنا در مناطق ممنوعه و نقاط حادثه‌خیز دریا اکیدا خودداری کنند.

این مقام انتظامی از به کارگیری روزانه 2 هزار نیروی پلیس، دریابانی، همیاران پلیس و شرکت‌های خدمات انتظام در سواحل دریا و محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: این تعداد نیروها در قالب 210 تیم گشت پیاده، 249 گشت خودرویی، 77 گشت موتوری، 20 چهار چرخ ، 27 شناور و 22 جت اسکی روزانه فعالیت می‌کنند.

سردار میرزایی اظهار کرد: در طرح تابستانه پلیس علاوه بر سواحل دریا، ماموران انتظامی در 85 تفرجگاه و بوستان حضور فعال داشته و در راستای برقراری نظم وامنیت فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و مسافران، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان در ایام خاص و روزهای پایان هفته که شاهد افزایش حجم تردد هستیم، پیش بینی و از سوی پلیس راه در جاده‌ها اعمال خواهد شد.

 فرمانده انتظامی استان مازندران ابراز امیدواری کرد: با توجه به تدابیر و تمهیدات ویژه ترافیکی و استفاده از تجهیزات و دوربین‌های پایش تصویری و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی و تجهیز کارکنان پلیس به دست‌افزارهای الکترونیکی برای نظارت و کنترل بیشتر در کنار رعایت قوانین ومقررات راهور از سوی رانندگان، شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

میرزایی با اشاره به اقدامات ایجابی پلیس در راستای جلب مشارکت‌های مردمی برای برقراری نظم و امنیت در طرح تابستانه به اقدامات گسترده پلیس در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سواحل دریا و تفرجگاه‌ها در راستای اطلاع رسانی، آگاه‌سازی عمومی اشاره کرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی با موضوع ( فضای مجازی- کنترل خشم، طلاق، عفاف و حجاب و شبکه‌های اجتماعی)، فعالیت مرکز مشاوره آرامش و ارائه خدمات مشاوره‌ای به مسافران و شهروندان، همکاری با گروه‌های هنری و سازمان‌های مردم‌نهاد، اجرای برنامه تئاتر خیابانی، همکاری با صدا وسیمای مرکز مازندران و سپاه کربلای استان در راستای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سواحل از جمله این اقدامات است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر