امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۳/۲۷ - ۰۸:۱۴ شناسه خبر : ۷۱۳۴
هادیانفر:
تصادفات ۸ درصد به تولید ناخالص کشور ضرر وارد می‌کند وارش نیوز/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تصادفات به صورت مستقیم ۸ درصد به تولید ناخالص کشور ضرر وارد می‌کند.

به گزارش وارش نیوز، سردار سیدکمال هادیانفر، روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: پلیس راهور بیش از ۶۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند که ناجا در سال گذشته ۷۰ میلیون خدمت ارائه کرده است که ۵۳ درصد آن مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی افزود: ما در پلیس راهور ۳ مأموریت اصلی داریم که باید بر اساس آن تلاش کنیم، یکی از جدی ترین وظایف ما مدیریت ترافیک است، موضوع دوم تسهیل در ترددها است و موضوع بعدی کاهش تصادفات است.

هادیانفر بیان کرد: متأسفانه ۱۷ هزار و ۱۸۵ جانباخته و ۳۶۵ هزار نفر مجروح در سال گذشته در تصادفات رانندگی داشته‌ایم، تصادفات به صورت مستقیم ۸ درصد به تولید ناخالص کشور ضرر وارد می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در سال ۸۵ حدود ۲۷ هزار کشته در تصادفات داشتیم اما این روند متوقف شد و هر ساعت ۲ نفر جان خود را از دست می‌دهند که این زیبنده کشور ما نیست.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ به طور متوسط ۱.۷ جانباختگان افزایش پیدا کرد اما در سال ۹۸ به ۱.۴ درصد کاهش پیدا کردیم و بنا به اعلام پزشکی قانونی ۳۳ درصد کاهش جانباختگان را در شهرها و جاده‌ها داشته‌ایم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ۱۳ و ۱۴ خرداد بیشترین تردد را مخصوصاً در جاده‌های شمالی کشور داشتیم، از عدم اصلاح نقاط حادثه‌خیز در معابر و جاده‌های کشور انتقاد و خاطرنشان کرد: تهران الگوی کشور است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه نباید بگذاریم مظاهر علنی فساد گسترده شود، یادآور شد: باید با سگ‌گردانی، شیشه‌دودی، تظاهر به آهنگ با صدای بلند و حرکت با خودروهای عامل تفاخر برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت حق‌تقدم با اولویت عابران‌پیاده اولویت ما است، باید به سمت  ITC و جریمه کردن افراد برویم، سامانه مربوطه را طراحی کرده‌ایم، کدملی و چهره افراد را هم داریم می‌توان تطبیق داد و جریمه کرد.

به گفته رئیس پلیس راهور، می‌توان این طرح را با همراهی شهرداری تهران به شکل پایلوت اجرایی کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر