امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۸/۲۲ - ۰۹:۴۴ شناسه خبر : ۱۱۹۷۴

اتمام پروژه بازارچه صنایع دستی مینودشت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از اتمام عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت و بهره‌برداری از این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احمد تجری اظهارکرد: عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت و همچنین محوطه‌سازی اطراف آن با اعتبار هشت میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: عملیات اجرای بازارچه صنایع‌دستی مینودشت در سال ۱۳۹۷ در عرصه‌ای به مساحت ۳۳۱ مترمربع و زیربنا ۷۵ مترمربع آغاز شد و در فاز پایانی با ۲۶۰ مترمربع محوطه‌سازی اطراف، عملیات اجرایی آن به انتها رسید.

وی اضافه کرد: این پروژه شامل هفت غرفه برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هنرمندان شهرستان است و پس از بهره‌برداری زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم می‌سازد.

تجری بیان کرد: شهرستان مینودشت به دلیل برخورداری از تنوع اقوام، دارای صنایع‌دستی مختلفی مانند ابریشم‌بافی، نمدمالی، سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم‌بافی، بافت قالی و قالیچه است که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای شهرستان شود.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر