امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۱/۶/۲۰ - ۰۹:۰۴ شناسه خبر : ۱۳۲۳۸

ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران با ۶۵ مدیر اجرایی به تنکابن وارش نیوز - استاندار مازندران در ششمین سفر شهرستانی امروز یکشنبه با ۶۵ مدیرکل استانی به تنکابن سفر کرد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح ها، دیدار چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و فعالان سیاسی و اقتصادی، مصوباتی برای حل مشکلات این شهرستان داشته باشد.

به گزارش وارش نیوز به نقل از ایرنا / سید محمود حسینی پور که نمونه یک مدیر انقلابی و جهادی دولت مردمی سیزدهم است تلاش دارد تا در این سفرهای کوتاه مدت با بازدیدهای میدانی خود ، نتایج اثر گذار و قابل قبولی را به ارمغان آورد و در این راستا رضایت مردم دلیل بر این مدعاست.
سفر به مرکز استان جهت حضور در ادارات کل برای رفع موانع و مشکلات کاری، همیشه برای مردم غرب مازندران سخت و دشوار بود و آنها همیشه از این موضوع گلایه داشتند اما در دولت مردمی آیت الله رییسی شرایط تغییر کرد و اکنون تمامی مدیران کل ادارات به غرب مازندران سفر می کنند تا با حضور در ادارات شهرستان مشکلات مردم این مناطق را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

سفر شهرستانی به نماد مردم سالاری دینی تبدیل شد

نکته مهم این که امروز سفرهای شهرستانی استاندار مازندران به نماد مردم سالاری دینی در استان تبدیل شده و عدالت علوی در این دیار سایه افکنده است.

استاندار مازندران با اتخاذ این راهبرد تاکنون در شهرستان های نکا، گلوگاه، فریدونکنار، جویبار و چالوس سفر شهرستانی را به انجام رسانده که شماری از اهالی این شهرستان در گفت و گو خبرنگاران ایرنا از متد مدیریتی که برای نخستین بار در کشور عملیاتی شده است، ابراز رضایت کردند.

آنان همچنین این متد مدیریتی جهادی را در حل مشکلات هر منطقه بسیار تاثیرگذار دانسته و بر استمرار ادامه این راه و پیگیری مصوبات سفر شهرستانی تا حصول نتیجه تاکید کردند. 

ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران با ۶۵ مدیر اجرایی به تنکابن/الگویی از مدیریت جهادی دولت مردمی

ضرورت استمرار سفرهای شهرستانی و پیگیری مصوبات 

شماری از اهالی شهرستان تنکابن نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خوشحالی از این سفر شهرستانی خاطرنشان کردند : شهرستان های غرب مازندران از جمله نیاز به رسیدگی بیشتر دارد و ما اهالی تنکابن نیز از مسوولان دولت مردمی می خواهیم چالش های هر منطقه به صورت ریشه ای بررسی و نسبت به حل آنها جهادی رسیدگی کنند. 

تنکابن یکی از شهرستان های با سبقه تاریخی در غرب مازندران است که ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۹ درصد این جمعیت در روستاها اسکان دارند و این شهرستان با دارا بودن ۳۲۰ روستا جز شهرستان های با روستای زیاد استان مازندران است.
نزدیکی جلگه و دریا از ویژگی های این شهرستان است و بخش کشاورزی یکی از مهمترین فعالیت های درآمدزایی مردم این منطقه به شمار می رود و در زمان حاضر تنکابن به لحاظ تلید کیوی ، مرکبات ، چای و گل و گیاه حائز رتبه های برتر استانی و ملی است.
وجود مرکز تحقیقات ماهیان سرد آبی کشور در این شهرستان یکی دیگر از ظرفیت هایی است که می توان به آن اشاره کرد، وجود مزارع پرورش ماهی قزل آلا در مناطق بالادست و جلگه ای و پرورش ماهی در قفس از دیگر ظرفیت های حوزه شیلاتی و آبزی پروری تنکابن محسوب می شود.
در حوزه گردشگری نیز تنکابن با دارا بودن ۵۵ واحد بوم گردی رتبه نخست را در استان مازندران داراست و وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان در این منطقه موجب شده تا مسافران و گردشگران زیادی به این شهرستان سفر کنند.

ظرفیت های تنکابن نیاز به توجه دارد   
با وجود چنین قابلیت هایی ، شهرستان تنکابن دارای چندین پروژه نیمه تمام است که از مهمترین آنها می توان به پروژه سد ازارود ، رینگ شهری نشتارود ، جاده تنکابن به الموت و قروین ، بیمارستان فوق تخصصی قلب باز و پل چهارم چشمه کیله اشاره کرد که با وجود یک دهه از کلنگ زنی آن هنوز به بهره برداری نرسیده است.
برف سال ۹۲ ، سرمازدگی سال ۹۵ و سیل سال ۹۷ خسارت های زیادی به زیرساخت ها و همچنین حوزه کشاورزی این شهرستان وارد کرد و جبران این خسارت ها موجب شد تا سرعت پیشرفت و توسعه تنکابن کاهش یابد.
استاندار مازندران  برای دومین بار به شهرستان تنکابن سفر می کند تا از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرستان را مورد ارزیابی قرار دهد.
در این سفر یکروزه ۶۵ مدیرکل استانی دستگاه های اجرایی سید محمود حسینی پور را همراهی می کنند تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح ها، با برپایی میز خدمت مشکلات مردم منطقه را برطرف نمایند.

۶۵ مدیرکل نهادهای اجرایی در تنکابن 
مشاور و دستیار ویژه استاندار مازندران با اشاره به سفرهای شهرستانی استاندار گفت: سفرهای شهرستانی مسوولان موجب همراهی و قوت قلب مسوولان و مردم شده و در پیشرفت امور هر منطقه سهم موثری دارد.

به گزارش ایرنا، احمد ثلاثی در جلسه هماهنگی سفر شهرستانی استاندار و ۶۵ تن از مدیران استانی به شهرستان تنکابن که با حضور سجاد خسروانیان مشاور اجرایی استاندار و حسین شاه‌پری بازرس و مسئول پیگیری‌های ویژه استاندار برگزار شد، افزود: حضور در نقاط محروم توام با نظارت میدانی بر کارها و همدلی با مردم توفیق بزرگی است و باید این خدمت رسانی به مردم باید اطلاع رسانی شود چرا که موجب تقویت امید مردم و دلبستگی روزافزون به انقلاب می شود.

مشاور و دستیار ویژه استاندار مازندران اضافه کرد: مشکلات شهرستان توسط کمیته های تخصصی باید احصا شود تا شاهد اجرایی شدن مصوبات باشیم و گزارش های مربوط به پیشرفت اجرای مصوبات می بایست بصورت منظم به ستاد استانداری اعلام شود.

وی ادامه داد: نظم و انضباط سفرهای شهرستانی اولویت اصلی به شمار می رود  و شاهد اهتمام نسبت به این موضوع هستیم.

ششمین سفر شهرستانی استاندار مازندران با ۶۵ مدیر اجرایی به تنکابن/الگویی از مدیریت جهادی دولت مردمی

لزوم طراحی نرم افزار پایش اطلاعات مصوبات سفرهای شهرستانی 

مشاور استاندار تاکید کرد که اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی باید روند افزایشی داشته باشد که به همین منظور کمیته های تخصصی مشکلات شهرستان را باید احصا کند.

وی ادامه داد: همچنین اداره کل بازرسی استانداری باید نرم افزاری را جهت پایش اطلاعات مصوبات سفرهای شهرستانی طراحی کند تا بتوانیم روند اجرایی شدن مصوبات را پیگیری کنیم.

در این سفرها ضمن ایجاد و تقویت امید در مردم و رفع کمبودها، برداشتن موانع اجرای برخی پروژه های مهم و دیدار مسقیم و چهره به چهره مدیران ارشد استان با مردم برای طرح مسائل تخصصی هر بخش انجام می شود.

برگزاری میز خدمت از صبح تا عصر امروز در ادارات شهرستان برای پاسخگویی به مردم از جمله برنامه های مهم سفرهای شهرستانی است.

در برنامه ریزی صورت گرفته هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسائل و مشکلات مردم و روستاها را شناسایی کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارایه می کنند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب؛ حل و رفع شود.

بررسی مسائل مرتبط با سواحل، مدیریت زباله، مدیریت شهری و روستایی، پروژه‌های نیمه کاره، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بخشی از مسائل مورد پیگیری در این سفر هستند.

همچنین برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بازدید از روستاهای مختلف از دیگر برنامه های استاندار مازندران در سفر به تنکابن است و جلسه شورای اداری شهرستان به عنوان برنامه پایانی این سفر شهرستانی به شمار می رود.

 مصوبات سفرهای شهرستانی در اسرع وقت به دستگاه ها ابلاغ و با جدیت پیگیری می شود

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر