امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۸/۹ - ۱۶:۱۳ شناسه خبر : ۱۳۵۴۸
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
۹۰ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند وارش نیوز- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت فعالیت های صندوق اعتباری هنر شمار اعضای این صندوق را ۹۰ هزار نفر ذکر کرد.

  سیدیاسر احمدوند ظهر دوشنبه در نشست با فعالان صنعت چاپ و نشر مازندران میزان تولید کتاب در کشور را بیش از هشت هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: برای حمایت از کتاب و کتابخوانی باید مردم کتاب خریداری کنند.

وی میزان حمایت‌های دولتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب‌های تولیدی را سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حمایت اصلی از کتاب باید توسط مصرف کننده صورت گیرد و نباید نگاه دولتی به بازاریابی کتاب داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه بسترهای هدر رفت یارانه کتاب باید مسدود شود، گفت: ۲۵ میلیارد تومان یارانه حمایتی در نمایشگاه کتاب مصرف شد و این در حالی که بیش از ۳۰ میلیارد تومان کتاب در انبارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

احمدوند توجه به ذائقه بازار در تولید و نشر کتاب را ضروری دانست و گفت: هرچند حمایت دولتی از حوزه چاپ و نشر کافی نیست، اما فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر در حمایت از فعالان حوزه هنر باید تقویت شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شمار اعضای صندوق هنر را ۹۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر هزینه خواهد شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر