امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۱/۸/۲۶ - ۱۰:۰۹ شناسه خبر : ۱۳۶۸۴

رئیس جمهور: در جنگ رسانه‌ای هستیم وارش نیوز- رییس جمهور گفت: امروز ما با جنگ رسانه ای مواجه هستیم و باید متناسب با جنگ آرایش دفاع را ایجاد کنیم.

  یین ملی جهادتبین و اطلاع رسانی هنرمندانه صبح روز پنجشنبه و با حضور ایت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران موسوم به «سالن اجلاس سران» گشایش یافت.

 ایت الله سید ابراهیم رییسی گفت: آنچه ما در فرهنگ اسلامی از جهاد تبین که سخن حکیمانه رهبری در مقطعی بیان فرموده اند و تاکید کرده اند جهاد تبین است.

وی ادامه داد: : طبق بیان قرآن شایعه پراکنان و دروغ پردازان همچون منافقین و کافرین هستند، نقش دروغ پردازان و شایعه پراکنان کسانی که می خواهند ادراک و شناخت را آن طور که خود می خواهند رقم بزنند مانند منافقان است.

رییس جمهور ادامه داد: این افراد سعی دارند ادارک ها را عوض کنند نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند و نقاط قوت را ناچیز و کم بها نشان دهند ، این همان جنگ رسانه‌ای است که امروز با آن مواجه هستیم. امروز آرایش مناسب با این جنگ وجود ندارد. 

وی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: ۴۳ سال دفاع ایستادگی و مقاومت، پیشرفت در حوزه علم و فناوری باید برای تنویر افکار عمومی بیان می شد در زمان خود انجام نشد و برخی گره های ذهنی را دشمن درست کرد و موجب ادراک نادرست و تصمیم ناصحیح و در ادامه اعمال ناشایست تبدیل شد اول گره بود بعد باور بعد تصمیم و اراده و بعد از جلوه هایی ایجاد کرد.افراد مطلع باید این گره های ذهنی را باز کنند، روابط عمومی ها پل میان مردم و مسئولان هستند پُلی دو طرفه، این پُل ارتباطی باید خوب عمل کند.

ایت الله رییسی خطاب به مدیران و مسئولان روابط عمومی سراسر کشور گفت که اولین جامع ترین و گویا ترین روایت باید از شما مسئولان روابط عمومی ها صورت بگیر دروابط عمومی ها و رسانه ها هم دفاع و هم تهاجم هم حرکتی پیشگیرانه و هم حرکتی پیشتازانه هستند

وی با بیان اینکه اولین روایت باید از طرف شما باشد اگر اولین روایت از طرف شما نباشد مجبور به انفعال هستید،تصریح کرد: به کار گیری نیروهای هنرمند و قوی در رسانه و روابط عمومی باید سهل و آسان شود از به کار گیری افراد ناتوان و کسانی که از واحدهای دیگر سرخورده هستند در این واحد خودداری کنید.

رییس جمهور افزود: الان دقایق و ثانیه ها در اطلاع رسانی مهم است لذا اقدام به موقع و زبان مناسب مهم است باید پاسخ ها اقناع کننده باشد ، امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است.دشمنان به دنبال پیدا کردن تناقض و تعارض در اطلاع رسانی بین کارمند و رییس و یا دو وزارتخانه هستند.

به گزارش ایرنا، در این آیین نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی کشور، وزیر فرهنگ، سخنگوی دولت ، رییس دفتر رییس جمهور و همچنین مدیرعامل خبرگزاری ایرنا حضور دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر