امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۱ - ۱۳:۰۶ شناسه خبر : ۱۳۸۶۰
مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد؛
پایش مصرف گاز بیش از ۳ هزار مرکز دولتی و عمومی در مازندران وارش نیوز/ مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی استان با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، ۳ هزار مورد سازمان های ادارای و عمومی پایش شده‌اند.

 قاسم مایلی رستمی افزود: بر‌‌اساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

 

وی با بیان اینکه از شروع این طرح تا‌کنون 200 مورد اخطار به ادارات و ارگانهای دولتی استان که نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام نکرده‌اند ابلاغ شده‌است، اظهار داشت: پیرو اخطار‌های صادره، متاسفانه برخی از دوایر دولتی نه تنها در جهت رعایت الگوی مصرف اقدامی نکرده‌اند بلکه افزایش مصرف نیز داشته‌اند که به ناچار نسبت به قطع گاز آنها اقدام شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه تاکنون گاز تعدادی از ارگان های دولتی در سطح استان قطع شده‌است، تصریح کرد: با برودت هوا و افزایش مصرف گاز، اخیراً تعداد ۲۰ دستگاه دولتی دیگر مشمول قطع گاز می‌باشند که لیست آنها به استانداری اعلام گردیده و در صورت عدم اصلاح فوری در روند مصرف خود، گاز این دستگاه‌ها نیز قطع خواهد شد.

 

مایلی رستمی بر ضرورت صرفه‌جویی مشترکین خانگی و اداری در مصرف گاز تاکید کرد و اظهار داشت: به منظور صرفه‌جویی و مدیریت انرژی، از مسئولان ادارات درخواست شده بود که وسایل گرمایشی سازمان‌ها را یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش کنند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت نیروهای امداد و بسیجی حوزه گاز، دمای محیط ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می‌دهد، گفت: در طول این دوره بازرسی‌ها، به آن دسته از ادارات و نهادهایی که موضوع صرفه جویی یا دمای رفاه را رعایت نکردند در مرحله اول، اخطار کتبی ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه این گشت‌ها به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کنند، افزود: در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی و دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود و در صورت عدم اصلاح مصرف، در مرحله بعد لیست ادارات متخلف به استانداری اعلام که در صورت عدم توجه به اخطار‌ها یا عدم اصلاح رویه مصرف گاز، برابر قوانین و مقررات مربوطه، گاز آنها قطع خواهد شد.

 

مایلی رستمی در خصوص پایداری جریان گاز در این فصل از سال تاُکید کرد: با بسترسازی و تقویت زیر‌ساخت‌های خطوط انتقال و شبکه‌های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم امسال و با اجرای تمهیدات لازم، هیچگونه قطعی گازی نداشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در فصل سرد سال، صرفه‌جویی در مصرف این حامل انرژی از سوی تک‌تک افراد جامعه بسیار مهم بوده و مشترکین گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۲۱ – ۱۸ درجه سانتیگراد) شرکت گاز را در ارائه خدمات مستمر یاری نمایند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر