امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۵ - ۱۲:۰۰ شناسه خبر : ۱۳۸۸۴
مدیرکل کمیته امداد مازندران:
ایجاد ۱۷ هزار شغل ویژه مددجویان درمازندران/۲۰۰۰ شورای زکات داریم وارش نیوز- مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه ۶۶ درصد اعتبارات اشتغال در استان جذب شد، گفت: امسال برای ۱۷ هزار مددجو در استان اشتغال ایجاد می شود.

  حجت الاسلام بشیر عالیشاه صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جذب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال مددجویان اظهار داشت: تمامی پرونده‌ها تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است.

وی خواستار همکاری لازم بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مددجویان شد و گفت: امیدواریم با همکاری بانک‌ها تمامی اعتبارات اشتغال در سال جاری جذب شود و همچنین درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مازاد اشتغال نیز درخواست کردیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد اعتبارات تاکنون جذب شده است، گفت: اعتبارات تبصره ۱۶ نیز ۱۲۰ درصد جذب شده است و بخشی از اعتبارات اشتغال نیز از طریق صندوق امداد و ولایت پرداخت می‌شود که تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران یادآور شد: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش در استان ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام عالیشاه با اظهار اینکه هر فصل دو هزار بسته سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: در بخش جهیزیه پشت نوبتی نداریم و در سال قبل پشت نوبتی دریافت لوازم خانگی به صفر رسید و امسال نیز تاکنون پنج هزار دستگاه لوازم خانگی تحویل شده است.

وی ادامه داد: همزمان با برپایی جشنواره زکات هزار دستگاه بخاری و ۴۰۳ سری جهیزیه بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود و بیش از دو میلیون پرس اطعام بین خانواده‌ها توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به افزایش اعتماد خیران نسبت به کمیته امداد گفت: طی ماه‌های گذشته هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان به سفر مشهد مقدس و ۷۶۰ نفر از مددجویان به سفر کربلا در اربعین اعزام شدند.

حجت الاسلام عالیشاه به برپایی اردوهای درون استانی اشاره کرد و گفت: طرح ۳۱۳، گل یاس، طرح‌های مربوط به ازدواج دختران و آموزش آنها از جمله برنامه‌ها است.

وی با اشاره به جشنواره زکات با اظهار اینکه زکات واجب فراموش شده و برکت زندگی است، گفت: در استان ۸۰ مرکز نیکوکاری و ۵۱ هزار حامی فعال در طرح اکرام ایتام و محسنین در استان وجود دارد و دو هزار شورای زکات در استان فعال است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: طی یکماه گذشته سه میلیارد تومان سه میلیارد تومان قرض ماندگار جذب شده است و هزار نفر از گردونه حمایتی خارج می‌شوند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر