امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۲/۲۳ - ۱۲:۰۴ شناسه خبر : ۱۴۲۴۵
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
پیری جمعیت و طلاق دو چالش مازندران است وارش نیوز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران پیری جمعیت و طلاق را دو چالش عمده اجتماعی در استان بیان کرد.

 روح الله سلگی صبح شنبه در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی مازندران افزود: دانشگاه مازندران موظف شد کلیه پایان نامه‌های دانشجویی طی پنج سال اخیر با موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.

وی اظهار کرد: طلاق و پیری جمعیت دو اولویت اساسی مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

این مسئول سیاسی ادامه داد: فرمانداران مکلف هستند هر هفته گزارش کارگروه اجتماعی با تمرکز بر این مقوله‌های محوری را اعلام کنند.

‏وی گفت: چالش طلاق و پیری جمعیت در مازندران صرفاً ریشه اقتصادی ندارد چرا که استان‌هایی با شاخصه‌های اقتصادی به مراتب بدتر با این چالش‌ها مواجه نیستند.

‏سلگی در تحلیل این چالش‌ها خاطر نشان کرد: ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی مازندران در انگاره‌ها، آموزه‌ها و سبک زندگی القا شده توسط طبقه متوسط شهری مهاجر و خوش نشینی است که بی توجه به فرهنگ اصیل بومی در حال ترویج خرده فرهنگ‌های غیر دینی و غربی هستند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: برنامه نفوذ فرهنگی در استان‌های شمالی توسط سرویس‌های جاسوسی قطعی و محرز است. عده‌ای مأمور به ترویج لاابالی گری در شمال کشور هستند.

‏ سلگی با تاکید بر ضرورت برخورد علمی و فرهنگی با چالش‌های اجتماعی گفت: اجرای برنامه‌های ایجابی فرهنگی، بازگشت به ارزشها و آداب و سنن اصیل مازندرانی و برپایی جشنواره‌ای بومی محلی مهمترین راهبرد ما در مقابله با موج دین ستیزی در دیار علویان است.

‏وی افزود: هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در پیشبرد سیاست محوری دولت در مواجهه با چالش‌های اجتماعی ضرورت دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر