امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۳/۶ - ۱۲:۱۴ شناسه خبر : ۱۴۲۹۳
استاندار :
فقر و محرومیت مازندران زیر فضای سبز پنهان مانده است وارش نیوز- استاندار مازندران با بیان این که فقر و محرومیت زیر فضای سبز استان پنهان مانده است، گفت: اکنون ظاهر استان فقط با حضور خوش نشین ها در سه هزار و ۶۰۰ روستا آراسته شده است.

 سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی با حضور سردار آبرومند دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) کشور افزود: یکی از مهمترین مقولات استان وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا که هریک از این روستا پنج تا ۴۰ شهید تقدیم این نظام کردند ولی به رغم این که روستاهای استان سر سبز هستند، اما فقر و محرومیت زدایی بین کشاورزان روستایی بیداد می کند.

استاندار مازندران با تاکید بر این که ظاهر مازندران با خوش نشین ها آراسته شده است، ادامه داد: اگر چه در سال های پس از انقلاب کارهای زیادی در توسعه زیر بنایی شده است، اما کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت های توسعه ای اقتصادی استان برای افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی استفاده می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: از سوی دیگر کشاورزی مازندران که در تولید ۱۴ محصول رتبه نخست کشور دارد، اما همواره مشکلات زیادی پیش رو کشاورزان است.

حسینی پور با اظهار این که ظرفیت های بالایی در مازندران نهفته است، یعنی فعلا تنها ۲۰درصد ظرفیت اقتصادی مازندران در اختیار ملت قرار می گیرد، گفت: اگر این مسایل زیر بنایی حل و فصل شود، سهم مازندران در رونق اقتصاد کشور تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

وی به اهمیت جاده سازی، تامین آب و حل و فصل مشکلات بازار محصولات تولیدی کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: با عنایت دولت سیزدهم ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورده است.

وی از لایروبی تمامی آب بندان های مازندران از سوی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش ذخیره آب کشاورزی و توسعه فعالیت های شیلاتی، گردشگری نیز رونق می گیرد.

حسینی پور با بیان این که قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی در کشور بسیار خوب عمل کرده است و امیدواریم این قرارگاه به مازندران بیش از پیش توجه کند، گفت: این قرارگاه ساخت ۱۵ هزار مسکن را برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و خانواده شهدا متقبل شده است، که البته زمین برای ساخت این تعداد واحدها باید تامین شود.

وی به طرح تقویت اقتصاد ۵۰۰ روستای مازندران نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به کمک قرارگاه محرومیت زدایی نیاز دارد که مورد توجه هم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه، تعمیر و باز سازی مدارس، ساخت پل های بین روستایی، تامین آب شرب در روستاها، آسفالت جاده های روستایی، حاشیه نشینی و مشکلات آسیب های اجتماعی، چالش های اجرایی شدن طرح هادی روستایی، لایروبی آب بندان ها، مدرن سازی سر دهنه های رودخانه ها، توسعه دامداری، نوغان‌داری و مهار آب سطحی برای کشاورزی از جمله مشکلات و نیازهای مطرح شده در این جلسه از سوی مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران بوده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر