امروز : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۶/۷ - ۲۲:۵۷ شناسه خبر : ۱۴۴۶۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت:
۹۵ درصد کارکنان بنیاد تبدیل وضعیت شده اند سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: تکریم ایثارگران و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت باید در لایه های اجتماعی جامعه اتفاق بیفتد

 وارش نیوز //سعید کهنسال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران  در یک نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر گفت:هفته دولت فرصت مغتنمی است تا اقدامات تبیینی این بنیاد را به محضرجامعه ایثارگری و مردم شریف استان اعلام کنیم. تکریم ایثارگران و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت باید در لایه های اجتماعی جامعه اتفاق بیفتد.

کهنسال از نصب المان‌ها و تندیس‌های شهدا در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و گفت: در حوزه عمرانی تمرکز بر  ساماندهی املاک است، در هفته دولت دو پروژه ساختمان اداری قائمشهر و میاندورود افتتاح شدند و نحوه بهره‌برداری و نگهداری از آنها اهمیت بیشتری دارد.

وی در خصوص ساماندهی گلزار شهداگفت: در هزارو ۵۰۸ گلزارشهدا، ۱۰هزار و ۲۲۷ مزار شهید جای داده شده است،و  ساماندهی مزار شهدا از ۶۰درصد به ۶۸ درصد رسیده است.کهنسال افزود: در حال حاضر، ساماندهی گلزار شهدا ۱۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی یادآور شد: بنیاد شهید مازندران رتبه بالایی در تبدیل وضعیت‌ کارکنان دارد، ۹۵ درصد از نیروها که در قالب نیروهای شرکتی یا قراردادی مشغول به کار بودند براساس قانون تبدیل وضعیت شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار داشت: ۷۰درصد کارکنان بنیاد شهید از جامعه ایثارگری هستند که به دنبال ایجاد سامانه مشترکی هستیم تا   دسترسی شهروندان به  وصیت‌نامه‌ شهدای استان بعنوان مرجع علمی میسر شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از افزایش میزان مستمری کمک معیشت جانبازان خبر داد و تصریح کرد: در همه حوزه‌ها نگاه قرارگاهی داریم، در راستای اجرای طرح سپاس در مرحله اول از ۱۰هزار و ۴۰۰ رزمایش دیدار، در مرحله دوم از هزار و ۳۸۸ جانبازان و در مرحله سوم با ۲ هزار و ۳۵۷ آزاده دیدار داشتیم.

وی  به ارائه آموزش خانواده در مراکز مشاوره و کلینیک مددکاری اشاره کرد و گفت:  در سال ۱۴۰۰ , ۳۶ تشکل ایثارگری در بنیاد شکل گرفت و‌در سال ۱۴۰۱،این تعداد به  ۴۹ تشکل رسید  و در سال جاری ۵۹ تشکل ایثارگری فعال هستند که این تشکل‌ها مرجع راهبرد تغییر و تحول هستند تا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری داشته باشند.

کهن سال از برپایی موکب بنیاد شهید استان در مراسم اربعین امسال به همت جامعه ایثارگری استان خبر داد و گفت: در سال جاری،  ۲۷ اختراع توسط جامعه ایثارگری ثبت شد و ۴۲  تالیف و ترجمه انجام شده که شاهد رشد ۹۱درصدی در این بخش بوده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان داشت: از ۴۷ نفرنخبگان از سال ۱۴۰۰ به ۶۸۸ عضو در سال جاری رسیدیم که نشان از افزایش چشمگیر در این حوزه دارد.

وی خاطرنشان کرد:  تمرینات ورزشی و ارائه خدمات مرتبط نسبت به ۲سال گذشته  رشد ۹۶درصدی  داشته است و نیز جمع‌آوری مستندات و خاطره والدین شهدا  به ۴ هزار و ۳۰۰ مستند افزایش پیدا کرده  که علاوه بر قالب شفاهی، قالب موشن و کلیپ  دو الی سه دقیقه ای برای پخش در فضای مجازی نیز تولید شده است.

کهن سال اعلام کرد: در سال جاری تعداد هزار و ۳۲۰ یادواره و کنگره در استان برگزار شد، ۱۳ فیلم و مستند فاخر تولید شد که در حال رونمایی از آنها هستیم.

  ارائه خدمات بیمه پایه، بیمه مکمل، خدمات درمانی، پایش سلامت در مطب و منازل در حوزه خدمات سلامت و توانمندی اجتماعی و تهیه داروهای نایاب ،تهیه و توزیع مواد مصرفی برای جانبازان قطع نخاعی ،ارائه خدمات کمیسیون و مشاوره، ارائه خدمات توانبخشی، وام کارآفرینی و آموزشهای مستمر مهارت آموزی در حوزه اشتغال،وام تبصره ای مسکن،وام‌کمک هزینه ازدواج و وامهای قرض الحسنه  از جمله خدمات بنیاد است که به گفته مدیر کل امور ایثارگران و جانبازان مازندران ، کیفیت و کمیت خدمات رشد فزاینده ای  داشته است./خبرنگار مهوش محمودی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر