امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۱۴:۰۳ شناسه خبر : ۱۴۶۵۴

«عالیه زمانی» و «علی بابایی» نمایندگان ساری و میاندورود در مجلس دوازدهم شدند رقابت انتخاباتی ۶۳ نامزد حضور در مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با راهیابی «عالیه زمانی» به عنوان نخستین نماینده زن از مازندران به مجلس شورای اسلامی و پیروزی «علی بابایی کارنامی» پایان یافت.

به گزارش وارش نیوز، ستاد انتخابات مازندران نام و تعداد آرا نامزدهای پیروز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ساری و میاندورود را اعلام کرد که بر این اساس عالیه زمانی کیاسری و علی بابایی کارنامی از سوی مردم ۲ کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه را در اختیار گرفتند.

عالیه زمانی که در ۲ دوره انتخابات مجلس دهم و یازدهم نیز نامزد نمایندگی مجلس شده بود و آراءِ خوبی نیز کسب کرد و تا یک قدمی بهارستان پیش رفت، در انتخابات مجلس دوازدهم توانست از بین ۶۳ نامزد حوزه انتخابیه ساری و میاندورود با ۵۵ هزار و ۴۳۲ رأی به عنوان منتخب نخست مردم این ۲ شهرستان پیروز انتخابات باشد.

علی بابایی کارنامی نیز که در مجلس یازدهم پس از رقابتی نزدیک با عالیه زمانی توانسته بود با ۴۱ هزار و ۹۸۳ رأی به عنوان منتخب دوم راهی بهارستان شود، در انتخابات مجلس دوازدهم با ۵۰ هزار و ۳۱۷ رأی دومین حضورش در خانه ملت را تثبیت کرد.

به گزارش وارش نیوز برای انتخابات ۱۱ اسفند سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار بود.

همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شد.

در این انتخابات ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند که از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق انداختند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر