امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۱۲:۳۱ شناسه خبر : ۱۴۷۶۵

خودروهای حادثه‌ساز در مازندران تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف می‌شوند فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان این که امسال نزدیک به چهار میلیون راننده در استان به دلیل تخلف راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند، گفت: خودروهای متخلف و حادثه ساز تا پایان تعطیلات نوروزی بدون استثنا توقیف خواهند شد.

وارش نیوز: 

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان این که امسال نزدیک به چهار میلیون راننده در استان به دلیل تخلف راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند، گفت: خودروهای متخلف و حادثه ساز تا پایان تعطیلات نوروزی بدون استثنا توقیف خواهند شد.

 سردار حسن مفخمی شهرستانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با توضیح این که ۵۸۶ میلیون تردد خودرویی امسال در مازندران به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به این که این خطه شمالی در سه روز آخر هر هفته از فصول میزبان مسافران و گردشگران است، رعایت راهنمایی و رانندگی ضروری و پلیس برای امنیت جان مردم بدون تعارف با متخلفان برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: امسال ۴۲۱ نفر در تصادفات رانندگی مازندران جانشان را از دست دادند که اگر چه حدود ۲ درصد کمتر از سال گذشته است اما این آمار باید امسال کمتر شود.

وی به افزایش ۱۳ درصدی مصدومیت ناشی از تصادف رانندگی امسال در مازندران گفت: با توجه به مشکلات جاده‌ای و خودرویی، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و استقامت نسبت به انظباطی ترافیکی ضروری و یک الزام است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تماس دو میلیون و ۴۱۰ هزار مردم با شماره ۱۱۰ پلیس که دو درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: این یعنی پلیس هفت درصد خدمات بیشتری امسال ارایه کرده شده است.

سردار مفخمی شهرستانی از سرقت به عنوان مهمترین دغدغه مردم مازندران اشاره کرد و ادامه داد: پلیس امسال با سارقان منزل در مازندران از سوی سارقان در حال حرکت حرفه‌ای غیر بومی که بیشتر طلا سرقت می شده است، برخورد جدی کرده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس قبل از ورود سارقان حرفه‌ای در حرکت به مازندران از طریق عملیات اطلاعاتی که زمینگیر و دستگیر شدند، تصریح کرد: امسال سرقت منزل در مازندران ۲۹ درصد و ۹ درصد سرقت‌های خودرو در مازندران کم شده است.

وی با توضیح این نکته که سارقان خودرو ها در مازندران، خودروهای مدل پایین که ایمنی کمتری دارد، انجام می دهند گفت: سرقت مغازه های مازندران نیز کاهش ۳۰ درصدی و ۱۵ درصد کاهش سرقت احشام امسال در مازندران به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که امسال ۱۸ هزار و ۴۰۰ سارق در بخش منزل، احشام، موتور سیکلت، خودرو دستگیر شدند، ادامه داد: ۳۶ درصد افزایش کشف وقوع سرقت امسال در مازندران به ثبت رسیده است.

سردار مفخمی تصریح کرد که امسال از مجموع سرقت ها، یکهزار و ۸۸۱ نفر از مال‌باختگان به مالشان رسیدند.

 

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار این که امسال با وجود افزایش۱۶ درصدی قتل در استان، اما همه قاتلان دستگیر شدند.

وی در بخش دیگری به تعیین تکلیف شدن ۱۰ هزار خودرو فرسوده متوقف در توقفگاه های مازندران اشاره کرد و گفت: از مردم توقع داریم با مراجعه به پلیس مسایل خودرویی را پیگیری کنند.

 

کشف سه تن مواد مخدر امسال در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که امسال سه تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر دستگیر شدند، گفت: ۶ هزار و ۲۴۸ نفر از آنان خرده فروش بودند.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد که امسال ۵۹ باند مواد مخدر در مازندران زمین گیر شدند.

 

جرایم سایبری در مازندران بسیار بالا است

این مسوول انتظامی مازندران نسبت به افزایش جرایم سایبری در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: برداشت غیر مجاز حساب بانکی افراد امسال ۶۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در مازندران نشان می دهد.

وی با اظهار این که اکنون ۱۷ شهرستان مازندران دارای پلیس فتا هستند، گفت: امسال یکهزار و ۵۷۳ نفر متهم جرایم سایبری دستگیر شدند که بیشتر آنان افراد خارج از استان مازندران فعالیت می کردند.

سردار مفخمی شهرستانی مقابله با ارازل اوباش به خصوص افرادی که مواد مخدر صنعتی فعالیت می کردند را از ماموریت های موفق پلیس در سال جاری عنوان کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر