امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۴:۵۸ شناسه خبر : ۱۶۵۵۰

رئیس جمهور آینده مشکلات برنجکاران مازندران را حل کند حمایت از شالیکاران، حل مشکل برنجکاران و مدیریت واردات برنج از تصمیم‌های گرفته شده در آخرین سفر استانی شهید جمهور آیت الله رئیسی به مازندران است و مردم استان از رئیس جمهور آینده خواهان اجرایی شدن آن هستند.

وارش نیوز / سارا اسماعیلی ؛ برنجکاری یکی از مهم‌ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

مازندران با  با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه ۷ درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

طبق اعلام رسمی سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت به مهمترین نظام مسائل زیرساختی برای توسعه و رونق اقتصادی مردم مازندران توجه ویژه‌ای کرده است.

تولیدات کشاورزی این استان مهم‌ترین و بیشترین ظرفیت برای توسعه و رونق اقتصادی را دارد که شهید آیت الله رئیسی به اهمیت آن به درستی پی برده بودند و اقدام به پیگیری کردند.

جلوگیری از واردات بی‌رویه، کاهش هزینه تولید، تامین نهاده‌های کشاورزی و لزوم مکانیزاسیون از تصمیماتی بود که رئیس جمهور شهید در سفر به مازندران برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران بر آن تاکید اساسی داشتند.

رییس جمهور آینده باید همانند رئیس جمهور شهید برای حل مشکل برنجکاران مصمم باشد و با برنامه ریزی و مدیریت واردات برنج، مشکلات تولید کنندگان را حل کند. این مطالبه مردم مازندران و کشاورزانی است که عمر خود را در زمین کشاورزی سر می کنند.

شهید جمهور آیت الله رئیسی معتقد بودند که باید دست دلالان از زنجیره برنج قطع شود و این موضوع می‌تواند الگوی شروع خدمت رئیس جمهور آینده برای به ثبات رسیدن وضعیت اقتصادی بازار برنج باشد.

تشویق تثبیت قیمت عادلانه برنج کشاورزان در امر تولید باید از دغدغه‌های رئیس جمهور آینده باشد تا دولت بتواند دست واسطه‌ها را کوتاه کند و به صورت جدی هزینه تولید برنج پیش از برداشت اعلام شود تا کشاورز با خیال آسوده به کشاورزی بپردازد.

 یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های مورد انتظار کشاورزان مازندرانی از رئیس جمهور آینده برای حمایت از بخش کشاورزی، تکمیل هر چه سریعتر سد هراز برای ذخیره سازی آب این دشت ۱۱۰ هزار هکتاری است.

قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه مردم مازندران با وجود مشکلات اقتصادی در حوزه کشاورزی و با توجه به فصل کشاورزی در مقایسه با میانگین کشوری حضور حداکثری و بهتری در برگزاری انتخابات داشتند، گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باز هم مردم نقش آفرینی خواهند کرد.

وی افزود: ۵۰ هزار نفر در انتخابات هشتم تیر ماه با ستاد انتخابات استان همکاری داشتند و ۲ میلیون و ۴۸۸ هزارو ۸۷۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نقش مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام نشدنی است و بار دیگر حماسه آفرینی خواهند کرد.

گرجی بیان کرد: مرحله دوم انتخابات با همان ترکیب هشتم تیر ماه برگزار می‌شود و شعبات اخذ رای نیز تغییری نخواهند کرد و فقط دستگاه‌های احراز هویت بروز رسانی می‌شوند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر